۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۱
کد خبر: ۵۶۷۳۱۸
آیت الله فاضل لنکرانی:

هدف از تأسیس صوفیه ایجاد انحراف در مذهب شیعه بوده است

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه صوفیه برای ایجاد انحراف در مذهب شیعه به وجود آمده است، گفت: صوفیان بدعت ها و دروغ هایی را را وارد دین کرده‌اند تا مذهب شیعه را به گمراهی بکشانند و نام حضرت علی­(ع) را در میان مردم زشت جلوه دهند.
آیت الله فاضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مراسم شب احیای بیست و یکم ماه رمضان که در حسینیه حضرت آیت الله فاضل لنکرانی برگزار شد، به بررسی اهمیت و فضایل شب‌های قدر پرداخت و گفت: در میان ایام سال مهم‌تر از شب‌های قدر وجود ندارد؛ بنابراین باید خود را برای کسب فیوضات الهی و تحول در این ایام آماده کرده باشیم؛ در شب‌های قدر انسان دوباره و بدون گناه متولد خواهد شد.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) پیروی از امیرمؤمنان  را افتخار مذهب شیعه دانست و گفت: شیعیان مفتخرند که از فردی تبعیت می‌کنند که خداوند آن را به عنوان جانشین پیامبر اکرم (ص) تعیین کرده است؛ اما پیروان مذاهب دیگر بر این عقیده هستند که جانشین ایشان در شورای چند نفره تعیین شده است.

آیت الله فاضل لنکرانی بیان کرد: حضرت علی(ع) با فضیلت­ترین بشر در تمام دوران‌ها بوده و خداوند حکیم و آگاه بهترین فرد را جانشین رسول گرامی اسلام قرار داده است.

وی  عبادت­های ویژه و منحصر به فرد حضرت علی(ع) را از فضایل ایشان توصیف و ابراز کرد: امام سجاد(ع) که مصحف علی(ع) نزد ایشان بود، بیان کرده‌اند هیچ فردی نمی‌تواند به اندازه امیرمؤمنان عبادت داشته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: امام علی(ع) خداوند را به خاطر ترس از عذاب یا رسیدن به پاداش‌های الهی عبادت نمی‌کرد؛ بلکه ایشان برای اینکه خداوند لایق پرسیدن است، در درگاه الهی به عبادات می‌پرداخت.

آیت الله فاضل لنکرانی ابراز کرد: امام خمینی(ره) با وجود برخورداری از مقامات عالی فرمودند که من نمی‌توانم ادعا کنم دو رکعت نماز برای خداوند خوانده باشم؛ بنابراین شب‌های قدر فرصت ویژه‌ای است که در عبادت و نمازها خویش کمی تفکر و تأمل داشته باشیم.

وی با بیان اینکه صوفیه برای ایجاد انحراف در مذهب شیعه به وجود آمده است، بیان کرد: صوفیان حقه­باز به بهانه عشق به امام علی­(ع) می‌گویند که ما به مرحله یقین رسیده‌ایم و دیگر برای ما لازم نیست که نماز بخوانیم و روزه بگیریم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به انحراف‌ها و بدعت‌های فرقه‌های صوفیه اشاره و ابراز کرد: هیچ بشری حتی پیامبران و ائمه اطهار(ع) ادعای صوفیان را نداشته‌اند اما کسانی دروغ ها و بدعت هایی را وارد دین کرده‌اند تا مذهب شیعه را به انحراف و گمراهی بکشانند و نام حضرت علی(ع) را در میان مردم بد و زشت جلوه دهند.

آیت الله فاضل لنکرانی رسیدن به قرب الهی را در گرو ولایت­مداری دانست و گفت: ما برای اینکه به قرب الهی برسیم باید اعتقاد به ولایت امیرمؤمنان(ع) را در خود تقویت کنیم و برای دستیابی به این امر  لازم است که عبادت‌های خالصانه خویش را در درگاه الهی افزایش دهیم./998/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات