۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۵۶۷۶۷۲
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

فعالیت تبلیغی با هدف حراست از دین مهم‌ترین رسالت حوزویان است

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: امروز تمام هجمه‌ها علیه دین بوده و دشمن با ابزارها و روش‌های مختلف در پی دور کردن مردم از دین است؛ به همین دلیل اکنون فعالیت تبلیغی با هدف حراست از دین مهم‌ترین رسالت حوزویان است.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه، با اشاره به فرارسیدن تعطیلات تابستانی، اظهار کرد: در زمان تعطیلی مدرسه علمیه باید روحیه تبلیغی که در عالم طلبگی است بروز یافته و طلاب و روحانیان دارای شرایط به‌صورت ویژه به فعالیت تبلیغی بپردازند.

وی افزود: کار تبلیغی برکات زیادی برای خود ما و آینده تبلیغی، تدریسی و تحقیقی ما خواهد داشت؛ ازاین‌رو باید فعالیت تبلیغی یکی از اولویت‌های روحانیان و طلاب باشد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به آثار و ثمرات نشست و برخاست با اقشار مختلف مردم در راستای فعالیت تبلیغی، اضافه کرد: امام علی (ع) می‌فرماید برای آخرت، باید در دنیا کار کنید؛ اما با مواد و اهداف دنیا به آخرت نمی‌رسید.

وی ادامه داد: یعنی اگر می‌خواهید مقام والای معنوی به دست بیاورید باید در داخل همین کوچه و بازار به دست آورید؛ چراکه هیچ موقع انسان با اهداف دنیوی به‌صورت کامل عاقبت به خیر نشده و انسان با لوازم دنیایی به درجات والای معنوی نمی‌رسد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه کار تبلیغی و رسالت اصلی طلاب حراست از دین است، خاطرنشان کرد: امروز تمام هجمه‌ها علیه دین بوده و دشمن با ابزارها و روش‌های مختلف در پی دور کردن مردم از دین است.

وی اظهار کرد: دشمنان و بدخواهان در راستای هجمه به دین انواع و اقسام کمپین‌های روزه‌خواری، مبارزه با حجاب اجباری، کمپین براندازم و پویش‌هایی از این دست را راه‌اندازی کرده است؛ به همین دلیل ضروری است ما هم از این طرف اعلام وجود کرده و در برابر این اقدامات بدخواهان و دشمنان فعالیت مقابله‌ای کنیم.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: طاغوت و شیطان با تمام ابزارها و تجهیزات خود رودرروی ارزش‌های الهی ایستاده؛ ازاین‌رو ما باید در برابر اینها قد علم کرده و وظیفه خود در حراست از دین و ارزش‌های اسلامی را انجام دهیم./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات