۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۵۶۷۹۱۷
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی تأکید کرد؛

ضرورت فعالیت انجمن یاوران وقف غدیر در خراسان شمالی

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به ضرورت ثبت موقوفات جدید با نیات مرتبط با غدیر، بر ضرورت فعالیت انجمن یاوران وقف غدیر در خراسان شمالی تأکید کرد.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، شامگاه امروز در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان که با موضوع ابلاغیه سازمان اوقاف برای موقوفات مدارس دینی برگزار شد، با اشاره به اهمیت فعالیت انجمن یاوران وقف غدیر در استان، اظهار کرد: چندی پیش چند جلسه انجمن یاوران وقف غدیر در استان برگزار شد اما بعد مسکوت ماند؛ ازاین‌رو ضروری است این انجمن هرچه سریع‌تر فعال شود.

حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی هم در این نشست با اشاره به آخرین وضعیت موقوفات حوزه علمیه در استان، گفت: موقوفات مرتبط با حوزه علمیه دو حالت دارند؛ بخش نخست موقوفات دارای قید مکان هستند که باید در مدرسه علمیه خاصی صرف و هزینه شود.

وی ادامه داد: قسم دوم موقوفات مربوط به حوزه علمیه عام است که عواید آنها برای مصرف در حوزه علمیه است.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با اشاره به اینکه در استان درمجموع 57 موقوفه مربوط به مدارس علمیه داریم، اضافه کرد: البته همه این موقوفات درآمدزا نیستند؛ به غیر از موقوفه مدرسه علمیه حضرت ولی عصر (عج) اسفراین که درآمدزایی مناسبی دارد.

وی با اشاره به ابلاغیه جدید سازمان اوقاف در رابطه با موقوفات مدارس علمیه، اظهار کرد: تاکنون درآمد موقوفات مربوط به یک مدرسه علمیه خاص را به حساب مدیر واریز می‌کردند؛ اما بر اساس این ابلاغیه باید پس از واریز درآمد این موقوفات به حساب یک مدرسه علمیه، مدیر مربوطه اعلام وصول کند که مبلغ را دریافت کرده و هزینه می‌کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی افزود: بر این اساس باید مسؤول حقوقی هر مدرسه علمیه مشخص و به اداره کل اوقاف و امور خیریه معرفی شود.

وی اضافه کرد: همچنین ضروری است در هر شهرستان یک شماره حقوقی مدرسه علمیه تعریف و به اوقاف اعلام شود تا عواید موقوفات مربوط به هر مدرسه علمیه به آن شماره حساب واریز شود.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد تصریح کرد: موقوفات مقید مثل اسفراین در همان محل مصرف شده و موقوفات عام حسب تصمیم حوزه علمیه در مدارس مختلف هزینه خواهد شد./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات