۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۵۶۷۹۱۸
هم‌زمان با دهه امامت و ولایت؛

روحانیان مبلغ به امامزاده‌های شاخص خراسان شمالی اعزام می‌شوند

معاون اوقاف خراسان شمالی گفت: امسال هم‌زمان با دهه امامت و ولایت و ایام عید غدیر روحانیان مبلغ از حوزه علمیه قم به‌صورت تبرعی به بقاع متبرکه شاخص استان اعزام می‌شوند.
اعزام مبلغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی‌اکبر صفری، معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، شامگاه امروز در نشست ستاد گرامیداشت دهه امامت و ولایت که با حضور اعضای این ستاد در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: نهاد اوقاف امسال هم‌زمان با دهه امامت و ولایت طرح کشوری «ولایت علوی اکمال دین نبوی» را در امامزاده‌های استان برگزار می‌کند.

وی افزود: پارسال در این دهه مستبصرین و کسانی که تازه شیعه شده بود را به استان دعوت کردیم و امسال هم آمادگی داریم این برنامه را اجرا کنیم.

حجت‌الاسلام صفری خاطرنشان کرد: درزمینهٔ سفیران غدیر هم نهاد اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی پارسال مبلغان را به‌صورت تبرعی به استان دعوت کرد و این روحانیان در شهرستان‌های مختلف اجرای برنامه داشتند که این برنامه امسال هم اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از سال‌های گذشته هم‌زمان با عید غدیر در چندین شهرستان استان ازجمله در مانه و سملقان و فاروج برنامه حرکت کاروان شادی غدیر را داشتیم، اضافه کرد: امسال هم نهاد اوقاف آماده است تا کاروان شادی در همه شهرستان‌های خراسان شمالی برگزار شود.

حجت‌الاسلام صفری گفت: همچنین امسال برنامه ابلاغ شده که انجمن وقف غدیر و وقف مشارکتی غدیر در استان اجرایی شده و فعالیت کند.

ویژه‌برنامه‌های حوزه هنری خراسان شمالی در دهه امامت و ولایت

وحید نمازی، رییس حوزه هنری خراسان شمالی، روز یکشنبه در نشست بنیاد بین‌المللی غدیر در استان، با اشاره به برنامه‌های حوزه هنری در دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: حوزه هنری استان امسال هم همانند سال‌های گذشته برنامه‌های متنوعی را برای برگزاری در دهه امامت و ولایت پیش‌بینی کرده است.

وی افزود: برگزاری اختتامیه سومین کنگره ادبیات اهل بیت با مشارکت تبلیغات اسلامی در نیمه نخست تیرماه، انتشار کتاب اشعار آیینی و برگزاری شب شعر غدیر ازجمله برنامه‌های حوزه هنری استان در این ایام است.

نمازی با اشاره به آمادگی حوزه هنری خراسان شمالی برای برپایی شب شعر استانی و یا ملی غدیر، خاطرنشان کرد: هرساله همایش بین‌المللی باران غدیر در سطح کشور برگزار می‌شود و استان ما هم می‌تواند به‌عنوان یکی از میزبان‌های این همایش بین‌المللی باشد.

وی با بیان اینکه ما در سال 93 میزبانی بین‌المللی داشتیم و در این زمینه دارای تجربه هستیم، اضافه کرد: اگر مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای استان مناسب باشد حوزه هنری خراسان شمالی می‌تواند میزبانی همایش بین‌المللی باران غدیر را بر عهده گیرد.

نمازی اظهار کرد: همچنین امسال نهمین جشنواره ملی کاریکاتور با موضوع «روزی حلال» را برگزار می‌کنیم که اختتامیه آن در ایام غدیر و دهه امامت و ولایت خواهد بود.

وی تصریح کرد: افزون بر این به مناسبت این دهه همانند سال گذشته اجرای سینمایش یا نمایش را در دستور کار داریم و اکنون در حال تهیه متن نمایشی بومی با رویکرد ولایت هستیم تا آن را به‌عنوان یکی از برنامه‌های محوری دهه امامت و ولایت اجرا کنیم.

رییس حوزه هنری خراسان شمالی افزود: اجرای تئاتر بچه‌های مسجد، پرده‌خوانی غدیر و طراحی و چاپ پوستر غدیر هم از دیگر برنامه‌های این نهاد به مناسبت عید غدیر و دهه امامت و ولایت است./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات