۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۵
کد خبر: ۵۷۰۴۶۴
یادداشت؛

تهدید رییس جمهور!

رییس جمهور ما که به تعبیر آمریکایی‌ها میانه روست، می گوید: «تهدید در برابر ایران جواب نمی دهد، امکان ندارد نفت منطقه صادر شود و نفت ایران صادر نشود.» این تهدید را آمریکایی ها خوب می فهمند.
حسن روحانی رییس جمهور

به گزارش خبرگزاری رسا، آمریکایی ها چهل سال است طبل مخالفت و دشمنی و ستیز با انقلاب اسلامی را به صدا درآورده اند. آنها حتی یک روز هم در اندیشه کنار آمدن با ملت ایران و انقلاب اسلامی نبوده اند.

استراتژیست های آمریکایی سه کلیدواژه را در نقشه های ستیزه جویانه خود علیه ملت ما، همیشه به کار برده اند؛

1- تضعیف     2- مهار      3- تغییر

فشار نظامی و سیاسی در دهه اول انقلاب در دامنه اقدامات آمریکا قرار گرفت. آنها هر آنچه از دستشان برمی آمد علیه ملت ما به کار بردند تا انقلاب را تضعیف کنند. جمع جبری آن اقدامات چیزی جز قدرتمند شدن ایران در منطقه و استقرار هر چه بیشتر نظام سیاسی در داخل کشور نشد.

آمریکایی ها به نبرد نرم روی آوردند و عملیات سنگین براندازی در سال های 78 و 88 را به مرحله اجرا درآوردند. آنها این عملیات را به عنوان مهار انقلاب در درون اجرا کردند و نه تنها نتیجه ای نگرفتند بلکه با این تهدیدات بر اقتدار ملی ما افزودند.

فاز تغییر نظام که یک فاز مکمل دو فاز قبلی است هیچ گاه از ذهن استراتژیست های آمریکایی دور نشده است. آنها معتقدند فاز تغییر پس از عبور از فاز تضعیف و مهار صورت می گیرد. فاز تغییر یک ماهیت نرم دارد، آن هم نه از جنس سیاسی بلکه جنس اقتصادی است.

امروز از 800 کارمند وزارت خزانه داری آمریکا 300 نفر روی تحریم های ایران تمرکز دارند. کارمندان وزارت خزانه داری آمریکا شرکت به شرکت، بنگاه به بنگاه و بانک به بانک در سراسر جهان می روند و تماس می گیرند و آنها را از مراودات با ایران برحذر می کنند. حتی آنها را تهدید می کنند و از بالای سر دولتهایشان به آنها می گویند که اگر در تحریم ها با آمریکا همراهی نکنند مورد مجازات قرار می گیرند.

امروز آمریکایی ها از «هنر تحریم ها» سخن می گویند و باید دید در هنرنمایی خود آیا می توانند به جسد نیمه جان راهبرد «تضعیف»، «مهار» و «تحریم»، جانی تازه ببخشند؟ آمریکایی ها فکر می کردند با تضعیف انقلاب در داخل می توانند آن را در داخل و خارج مهار کنند.آمریکایی های مفلوک که از باب خودشیفتگی، غرق در رؤیاهای خود هستند اخیراً تهدید نظامی را هم به آن اضافه کردند. مضحک ترین حرفی که آمریکایی ها در مقابله با ایران می توانند بزنند، تهدید نظامی است، آن هم در زمان رئیس جمهور عقب افتاده ای که رؤسای جمهور قبلی را به خاطر هزینه های سرسام آور نظامی و عدم پرداختن به مشکلات داخلی، مذمت کرده است.

امروز دست آمریکا و رژیم صهیونیستی در عراق، سوریه، یمن و در کل خطوط سرزمین های اشغالی زیر ساتور جبهه مقاومت است. نیروهای آمریکا و شرکایشان در منطقه، 24 ساعته زیر رصد نیروهای رزمنده ملت ایران است. دست از پا خطا کنند پاسخی دریافت خواهند کرد که در تاریخ به عنوان یک عبرت نظامی بزرگ ثبت خواهد شد. امروز نیروهای مردمی، احزاب و گروه ها در داخل کشورمان علیه آمریکا و دشمنان اسلام کاملاً متحد و یکپارچه هستند. عزم قوای کشور در بسیج نیروها برای حل مشکلات، جدی است.

آمریکایی ها اگر عاقل باشند از تهدیدات عملی و نظری دست برمی دارند. نتیجه این تهدیدات این است که رئیس جمهور ما که به تعبیر آنها میانه روست، می گوید: «تهدید در برابر ایران جواب نمی دهد، امکان ندارد نفت منطقه صادر شود و نفت ایران صادر نشود.» این تهدید را آمریکایی ها خوب می فهمند.

هر چند رئیس جمهور گفته است آمریکایی ها معنای تهدید نفتی علیه ایران را نمی فهمند. گلوی نفت منطقه در تنگه هرمز و باب المندب در دست ایران است. اگر آمریکایی ها بخواهند شرارت کنند به زودی خواهند فهمید دست به چه کار خطرناکی زده اند. آمریکایی ها دارند از جنگ فرار می کنند، اما همزمان رجز نظامی می خوانند. رجزخوانی آنها به زودی قطع خواهد شد.

آنها به زودی خواهند فهمید که وقتی در ایران سیاستمداران میانه رو این طور قاطع موضع می گیرند، اگر نظامیان بخواهند موضع بگیرند چه خواهند کرد!آمریکا به زودی مجبور می شود از موضع تضعیف، مهار و تغییر در ایران دست بردارد. اگر این تغییر موضع قبل از یک هماوردی نظامی باشد، به نفع آنهاست. چرا که استراتژیست های آمریکا می گویند آمریکایی ها هیچ نتیجه ای از جنگ ویتنام و مداخله در عراق و افغانستان نگرفتند و قطعاً از بازی با آتش در مواجهه با ایران هم چیزی عاید آنها نمی شود./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: رسالت

ارسال نظرات