۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۶
کد خبر: ۵۷۰۹۳۰
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

انقلاب اسلامی سنگربان مقام امامت و ولایت است

آیت الله موسوی اصفهانی گفت: نظام اسلامی به عنوان سنگربان مقام امامت و ولایت در تجلیل از ائمه و افزایش معرفت امام شناسی هم در بین خودمان و هم برای نسل های آینده از هیچ تلاشی نباید دست بر دارد.
موسوی اصفهانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه استان همدان عصر دوشنبه در مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق که در مدرسه آیت الله آخوند برگزار شد بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که دین و مذهب رسمی قانون اساسی آن مذهب شیعه است.

وی افزود: نظام اسلامی به عنوان سنگربان مقام امامت و ولایت در تجلیل از ائمه و افزایش معرفت امام شناسی هم در بین خودمان و هم برای نسل های آینده از هیچ تلاشی نباید دست بر دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ولایت فقیه را ادامه دهنده راه ائمه اطهار دانست و گفت: ائمه اطهار ادامه دهنده راه نبوت و پیامبر اسلام می باشند و مکتب انبیا حافظ وحی الهی است و وحی الهی نیز تا روز قیامت هدایت کننده بشر است.

وی روز 25 شوال را زیر بنای انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: زیر بنای حکومت و انقلاب اسلامی ایران با شهادت امام صادق در مدرسه فیضیه در سال 42 شکل گرفت.

مدیر حوزه علمیه همدان ادامه داد: خون های ریخته شده در آن روز و استقامت ها و رهنمودهای امام وعقب نرفتن حوزه ها توانسته است 40 سال انقلاب اسلامی را محافظت کند.

وی به نقش امام خمینی در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بعد از ماجرای فیضیه امام در آن اعلامیه آتشین خود فرمان به حرام بودن تقیه دادند که استقامت این فرمان سرچشمه از استقامت امام صادق الهام گرفته بود و عاشورای آن از فیضیه.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امام خمینی را پرچم دار این نهضت دانست و گفت: 40 سال مردم استکبار ستیزی را در مکتب امامت و ولایت آموخته اند از این رو ما باید این ایام را که با الگو گیری از این مکتب به وقوع پیوست را به عنوان ایام الله تقدیر کنیم./979/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات