۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۵۷۲۱۶۶

آستان امامزاده طالب میزبان زائرانی از کشورهای همسایه

آستان امامزاده طالب پاکدشت در مسیر حرکت زائران است که قصد زیارت امام هشتم را دارند و میزبان افراد زیادی از کشورهای مختلف است.
امامزاده طالب پاکدشت

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نظری مدیر اداره اوقاف پاکدشت در مورد برنامه های آستان امامزادگان آن منطقه، ابراز داشت: در شهرستان پاکدشت که از توابع استان تهران است ۱۷ امامزاده وجود دارد و در دهه کرامت برنامه های مختلفی در این اماکن متبرک برگزار می شود. اما اصلی ترین برنامه ما در امامزاده حسن برگزار می شود.

وی ادامه داد: جشن ها و مراسمات ما از میلاد حضرت معصومه(س) آغاز و تا میلاد امام هشتم ادامه خواهد داشت. در بخشی از این جشن ها سخنرانان به معرفی امامزادگان این منطقه می پردازند تا مردم بیشتر با آنها آشنا شوند.

وی افزود: بیشتر امامزادگان منطقه پاکدشت در روستاها قرار دارند و فقط دو امامزاده در داخل شهر است. البته شاید نام امامزاده طالب که در مسیر راه مشهد است برای مردم آشنا باشد. در این امامزاده زائرانی از کشورهای مختلف همچون پاکستان عراق ترکیه و جمهوری آذربایجان داریم.

وی ادامه داد: همچنین در ضریح امامزاده طالب در برخی موارد دلنوشته های زیبایی دیده می شود. در یک مورد یکی از اهالی منطقه کارت عروسی خود را به داخل ضریح انداخته بود که برای ما بسیار جالب و حائز اهمیت بود. ما هم از طرف این امامزاده متبرک قرآنی نفیس برای این زوج فرستادیم تا موجب خوشحالی و مسرت آنها شود.

حجت الاسلام نظری در انتها خاطر نشان کرد: در شب میلاد حضرت امام رضا(ع) برنامه های ویژه ای با حضور خادمان و آحاد مردم برگزار می شود./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظرات