۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۵۷۲۸۱۴
دبیر مجمع علمای خراسان شمالی:

فعالیت‌های تبلیغی روحانیان باید با محوریت مساجد باشد

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی با تأکید بر مسجدمحور بودن فعالیت‌های فرهنگی و دینی، گفت: مساجد باید یک مجتمع فرهنگی باشند و مسائل مردم در این مکان ساماندهی شود؛ زیرا این امر موجب تقویت بیش از پیش مساجد شود.
حجت الاسلام قدیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، دبیر مجمع علمای خراسان شمالی، امروز در دیدار با شماری از روحانیان مبلغ استان، اظهار کرد: امید می‌رود با حسن همکاری همه مسؤولان و ایجاد روابط چندجانبه در انجام برنامه‌های فرهنگی، دینی از سوی روحانیان بتوانیم در زمینه‌های فرهنگی و قرآنی گام‌های مؤثری برداریم.

وی تصریح کرد: روحانیون مستقر و طرح هجرت با فراگیری روش‌های صحیح خوانی می‌توانند نقش بسزایی در ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی در روستاها و مناطق مختلف داشته باشند.

حجت‌الاسلام قدیمی گسترش فرهنگ غنی اسلام، تحقق و عملی کردن احکام الهی توسط متخصصان کارآمد، شناساندن خوبی‌ها و تشویق به انجام آن‌ها، ترسیم بدی‌ها و نشان دادن راه گریز و منع آن، پاسخگویی به نیازهای دینی و شرعی مردم و مقابله با تهاجمات فرهنگی غرب و خرافات رایج در جامعه را ازجمله اهداف فعالیت روحانیان مبلغ دانست.

وی در ادامه با تأکید بر مسجدمحور بودن فعالیت‌های فرهنگی و دینی، خاطرنشان کرد: مساجد باید یک مجتمع فرهنگی باشند و مسائل مردم در این مکان ساماندهی شود؛ زیرا این امر موجب تقویت بیش از پیش مساجد شود.

حجت‌الاسلام قدیمی ادامه داد: یکی از نکات مهم در اجرای برنامه‌های فرهنگی این است که مشارکت عمومی در آن بروز و ظهور یابد که این امر ازجمله وظایف نظارتی مسؤولان فرهنگی محسوب می‌شود.

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی افزود: همه ما وظیفه داریم برنامه‌های مساجد و کانون‌های فرهنگی را طوری برنامه‌ریزی کنیم که از کیفیت بالایی برخوردار باشند./9314/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات