۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۵۷۳۵۱۷
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

مشکلات موجود در جامعه اسلامی ناشی از عملکرد ما است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اگر مشکلی در جامعه اسلامی وجود دارد به سیستم دین برنمی‌گردد بلکه به خود ما و قانون‌شکنی برمی‌گردد.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، امروز در نشست بصیرتی با فرماندهان سپاه انصارالرضا (ع) استان اظهار داشت: دین در جهان اسلام یک مسأله مهم و ارزشمند است زیرا دین برای هر انسانی نقشه کامل راه عبودیت و بندگی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه دین توسط پیامبران سفارش شده است، گفت: امروز به اسم دین بسیاری از کارها انجام می‌شود ولی حقیقت دین چیزی دیگری است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه هر امری که صورت می‌گیرد به نوع عقیده، جهان‌شناسی و انسان‌شناسی ربط دارد، افزود: دین‌شناسی از اهم مسائل است و در آن مسائل عقلی بسیاری وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی یکی از بخش‌های محتوای دین را پشتوانه دین دانست و تصریح کرد: بخشی از دین‌شناسی نیز به محتوای دین برمی‌گردد و این موضوع با اسم دین متفاوت است.

وی به آیات در قرآن اشاره کرد و ادامه داد: پیشوایان در قرآن به دو نوع تقسیم شدند که یک نوع پیشوایانی هستند که برابر خدا مؤمنان را هدایت کرده و دومین نوع نیز پیشوایانی مانند فرعون هستند که هرچه پشت سرشان است را وارد جهنم می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بصیرت در دین یکی از ضروریات است و باید بصیرت داشته باشیم، خاطرنشان کرد: اگر مشکلی در دین اسلام است به سیستم دین برنمی‌گردد بلکه به خود ما و قانون‌شکنی برمی‌گردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: نظام اسلامی نسخه خوبی برای انسان‌ها است و هرچقدر بر وفق این نسخه عمل شود قابل‌قبول است اما غیر از این قابل‌قبول نیست.

وی با بیان اینکه دین اسلام برخلاف سایر دین‌ها سیستم کامل است،‌ افزود: سیستم دینی ما نیز سیستم شهید مطهری‌ها است که آلودگی پذیر نیست./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات