۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۵۷۵۳۶۹
رییس مجمع جهانی نخبگان جهان اسلام:

علما با تقویت اصول مشترک مسلمانان نقش بسزایی در ایجاد وحدت دارند

رییس مجمع جهانی نخبگان جهان اسلام وحدت را از مهم‌ترین مولفه‌های قدرت بیان کرد و گفت: برای ایجاد و تقویت وحدت در جوامع اسلامی لازم است اصول مشترک بین مذاهب بیشتر مورد توجه و تاکید قرار گیرد.
محمدمهدی زاهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدمهدی زاهدی رییس مجمع جهانی نخبگان جهان اسلام، عصر امروز در دومین نشست هم‌اندیشی «اجرای راهبردی دیپلماسی وحدت در جهان اسلام» که در مجموعه ورزشی تلاش برگزار شد، گفت: اعتماد و اتحادسازی از مباحث مهم در عرصه دیبلماسی وحدت به شمار می‌رود.

وی افزود: امروز یکی از مهمترین اهداف دشمنان بی اعتمادسازی مردم به دولت‌مردان است تا از این طریق بتوانند به جوامع اسلامی ضربه بزنند.

زاهدی وحدت را از مهم‌ترین مولفه‌های قدرت بیان کرد و اظهار داشت: برای ایجاد و تقویت وحدت در جوامع اسلامی لازم است اصول مشترک بین مذاهب بیشتر مورد توجه و تاکید قرار گیرد.

رییس مجمع جهانی نخبگان جهان اسلام با تاکید براینکه عالمان در پررنگ جلوه داده اصول مشترک مسلمانان نقش بسزایی می‌توانند ایفا کنند، ابراز کرد: افزون بر سرمایه گذاری برای شبکه‌های اجتماعی جهان اسلام لازم است از نخبگان و دانشمندانی که در حوزه فناوری مهارت دارند در راستای گسترش و تقویت وحدت استفاده شود.

وی ایجاد شبکه دانشگاهیان و تاثیرگذاران حوزه علم و فناوری در جهان اسلام را بسیار ضروری دانست و گفت: این اقدام سبب ارتباط بیشتر و محکم‌تر مجمع با دانشگاه‌هیان داخلی و خارجی می‌شود.

زاهدی در پایان خاطرنشان کرد: حرکت‌های دانش‌بنیان برای رسیدن به وحدت بسیار حائز اهمیت است که باید مورد توجه قرار گیرد./813/پ203/ب1

ارسال نظرات