۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۵۷۷۸۳۱
آیت الله صدیقی:

سیاسیون کارهای کوچک خود را بزرگ نبینند/ قدرت طلبی انسان را نابود می‌کند

امام جمعه موقت تهران با بیان این که قدرت طلبی انسان را نابود می‌کند و به انحطاط می‌کشاند، گفت: افراد سیاسی که ایمان ضعیفی دارند وقتی کار کوچکی انجام می‌دهند آن را بسیار بزرگ می‌بینند و مدعی هستند.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در مراسمی که شامگاه گذشته در مسجد دانشگاه شریف برگزار شد، گفت: نخستین مرحله از سیر عبودیت به سوی مقصد اعلی، بیداری دل و یقظه است.

وی افزود: شیطان از جمله ملائکه پروردگار عالم بود که سال‌های طولانی خداوند را عبادت می‌کرد اما به واسطه عُجب، تکبر و سرپیچی از فرمایش خداوند متعال از درگاه الهی رانده شد.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: بسیاری از افرادی که دیروز در سنگر امام و شهدا بودند بعد از پیروزی انقلاب راه خود را تغییر دادند و گرفتار بازی های سیاسی شدند که امروز شاهد آنها هستیم.

وی در ادامه بیان داشت: جوانان ما باید از همین حالا تمرین کنند که به دام حب جاه، مقام و قدرت نیفتند و عاشق خدمت باشند مانند شهید بهشتی که گفت ما عاشقان خدمتیم نه تشنگان قدرت.

آیت الله صدیقی اظهار داشت: خداوند می‌فرماید ما دار آخرت را برای دو گروه قرار دادیم؛ اول برای کسانی که استبداد و برتری جویی ندارند و دوم برای گروهی که اهل فساد نیستند. قدرت طلبی انسان را نابود می‌کند و به انحطاط می‌کشاند.

امام جمعه موقت تهران افزود: کسانی که همواره طلبکار و مدعی هستند، کشور را نابود می‌کنند؛ بندگی، طلبکاری ندارد و بنده هر کاری می‌کند در راه رضای خدا انجام می‌دهد.

وی ابراز داشت: اگر خدا فرصت قرض الحسنه دادن را برای ما قرار داده، این از کرم و رحمت اوست. با اینکه انسان هیچ چیزی از خود ندارد و هر چیزی هست و نیست، مال خداوند جهانیان است اما باز هم خداوند خود را بدهکار انسان می‌کند و می‌فرماید اگر شما قرض الحسنه دادید من به شما چند برابر می‌بخشم.

امام جمعه موقت تهران گفت: مفهوم خدمت واقعی در راه رضای خدا را بندگان خاص خداوند متوجه می‌شوند بنابراین هیچ ادعایی ندارند و همه چیز خود را در این راه می‌بخشند اما افراد سیاسی که ایمان ضعیفی دارند وقتی کار کوچکی انجام می‌دهند آن را بسیار بزرگ می‌بینند و مدعی هستند.

آیت الله صدیقی افزود: حضرت علی(ع) با چنان خدمات بی شائبه در خدمت پیامبر خاتم(ص) ذره‌ای غرور در وجود خود نداشت زیرا خود را برای خدا خالص کرده بود. اگر انسان عارف شود و خود را بشناسد می‌فهمد که هیچ ندارد و همه چیز از آن خداست. ما حتی نماز و روزه ای که داریم همه از فضل و کرم خداست و بابت آن به خدا بدهکار هستیم؛ البته اگر نمازی مقبول با حضور و خشوع داشته باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید اهل باطن و بیدار باشیم. انسان عارف بسیار شاکر است و توجه خاصی به مقام شهادت دارد./۹۶۹/پ202/ب1

ارسال نظرات