۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۵۷۹۵۰۳

گزارش رسا از همراهی رسانه‎های خارجی با تروریست‎ها در اهواز

حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در شهر اهواز، در رسانه های خارجی بازتاب گسترده ای داشت.
حمله تروریستی به رژه اهواز

به گزارش خبرگزاری رسا، صبح امروز و با آغاز هفته دفاع مقدس، سراسر ایران اسلامی شاهد رژه نیروهای مسلح بود. در این میان، دست شوم ایادی استکبار جنایت دیگری رقم زد.

در حالی که نیروهای مسلح از یگان های مختلف در شهر اهواز در حال برگزاری مراسم رژه بودند، تعدادی از تروریست‌ها از پشت جایگاه شروع به تیراندازی کردند که موجب شهادت و زخمی شدن چند تن از هموطنان شد.

جدای از این که این عملیات تروریستی به سرعت از سوی نیروهای امنیتی مورد برخورد قرار گرفته و ضمن آن دو تن از تروریست ها به هلاکت رسیدند، بازتاب رسانه‌های غربی و نحوه انتشار این خبر جالب توجه است.

الجزیره قطر

خبرگزاری الجزیره قطر اولین خبرگزاری خارجی بود که خبر حمله تروریستی اهواز را مورد پوشش قرار داد.

الجزیره در این باره تحت خبری با عنوان «تلویزیون دولتی ایران: افراد مسلح به رژه نیروهای مسلح در شهر اهواز در ایران حمله کردند»؛ نوشت: تیراندازی چند فرد ناشناس در رژه نیروهای مسلح در شهر اهواز در جنوب غربی ایران، موجب کشته شدن چندین تن از مردم شد.

این خبرگزاری نوشت: خبرگزاری رسمی ایران تصاویری از لحظات بعد از این اتفاق نشان داد که در آن فردی با لباس نظامی روی زمینی دراز کشیده است و سایر نظامیان بر سر هم فریاد می زنند (!)

الجزیره در پایان گزارش خود، به تروریست‌های خلق عرب، خط عملیاتی داد و نوشت: اهواز پایتخت استان نفت خیز خوزستان، در گذشته شاهد عملیات جدایی‌طلبان عرب، علیه خطوط انتقال نفت بوده است.

جروزالم پست

وبگاه صهیونیستی جروزالم پست نیز در خبری با عنوان «طبق گزارش‌ها ده‌ها تن در عملیاتای تروریستی در رژه نیروهای مسلح ایران کشته شدند» نوشت: یازده تن از جمله 8 یا 9 تن از پرسنل نظامی ایران از سوی افراد مسلح در شهر اهواز کشته شدند.

این وبگاه در خبر خود نوشت: حمله در استان خوزستان انجام شده است که در آن اقلیت عرب به طور پراکنده تظاهراتی را انجام داده‌اند.

جروزالم پست در ادامه خبر خود به سخنرانی حسن روحانی رییس جمهوری ایران اشاره کرد که در آن تهدیدات ترامپ علیه برنامه موشکی ایران را رد کرده است.

العربیه

خبر حمله تروریستی در رژه نیروهای مسلح در اهواز در شبکه سعودی-وهابی العربیه با عنوانی بازتاب یافت که نشان از حقد و کینه سران این شبکه از نیروهای سپاه پاسداران بود.

العربیه نوشت: «نیروهای سپاه پاسداران، در حملات افراد مسلح ناشناس در رژه نظامی کشته شدند».

دبکا فایل

«دبکا فایل»، رسانه وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی نیز در خبری نوشت: در حمله تروریستی علیه رژه نظامی در اهواز، چند تن کشته و زخمی شدند.

دبکا فایل نوشت: طبق اولین گزارشها، در این حمله افراد مسلح در پشت جایگاه رژه نیروهای مسلح در اهواز مخفی شده بودند.

این رسانه صهیونیست در ادامه خبر خود افزود: "حسن روحانی رییس جمهور ایران" در سخنانی اعلام کرده است که رییس جمهور آمریکا در مقابله با ایران شکست خواهد خورد، همانگونه که صدام حسین شکست خورد.

دبکا در ادامه با شیطنتی مشهود نوشت: «بسیاری از جمعیت اهواز عرب و سنی هستند که نیروی کار عمده ایران در مناطق نفتی را تشکیل می‌دهند». دبکا با نوشتن این جمله در حالی قصد تفرقه افکنی میان اهل سنت و شیعیان را دارد که استان خوزستان از نظر جمعیتی دارای اکثریت شیعیان است.

رسانه صهیونیستی دبکا فایل در پایان نوشت: تهران اغلب عربستان سعودی و امارات متحده را متهم به تحریک مردم اهواز برای تظاهرات ضد نظام می کند. از این رو حمله به رژه نظامی در این شهر تهدیدی عمده علیه نظام شیعی ایران محسوب می شود و انگشت اتهام را سوی ریاض و ابوظبی متوجه خواهد کرد.

نتیجه

آنچه که به نظر می‌رسد، این است که دشمنان ایران اسلامی به دلیل ناکامی در اجرای نقشه‌های خود علیه این کشور، روی به عملیات تروریستی آورده اند. در این میان کشورهای عربی و در رأس آنان عربستان سعودی، به ایادی داخلی خود از جمله منافقین و جدایی طلبان وهابی، خط و بودجه داده تا علیه منافع جمهوری اسلامی اقدام به عملیات تروریستی کنند.

اما نکته مهمتر این است که جمهوری اسلامی طی ۴۰ سال گذشته، با مشکلات مهمتری روبرو بوده که از همه آن‌ها با سربلندی بیرون آمده است.

در تایید این نکته می‌توان به سخنان رهبر معظم انقلاب بعد از حمله تروریستی عناصر داعش به مجلس شورای اسلامی و حرم امام راحل، اشاره کرد که فرمودند: «این حملات ترقه بازی است». بدین معنا که این دست عملیات کور، اثری در روند پیشرفت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران ندارد./۸۴۷/ب۹۵۱/ف

امیر رحیمیان
ارسال نظرات