۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۵۸۳۸۳۹
عضو هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب:

زائران اربعین با ایجاد کمپین، سانسور رسانه ای دشمن را بشکنند

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر از همه شرکت کنندگان در راهپیمایی بزرگ اربعین خواست تا فیلم ها و عکس های خود را در فضای مجازی به نمایش بگذارند و کمپین مبارزه با سانسور دشمن ایجاد کنند.
حجت الاسلام رضوی مهر

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر عضو هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌ضمن تقدیر از حضور بی نظیر مردم مسلمان نقاط مختلف جهان در راهپیمایی بزرگ اربعین، اظهار داشت: بایکوت خبری این حرکت باعظمت از سوی دشمنان خود اثبات این مطلب است که اربعین بزرگترین حماسه قافله بشریت نام گرفته است.

وی افزود: در سانسور خبری اربعین از سوی کمپانی های وابسته به استکبار، صهیونیسم و دولت های شکست خورده منطقه دریافتیم که حضور چشمگیر بیست میلیون زائر اربعین وحشتی در دل آنها افکنده و خواب از چشمان آنها ربوده و آماده باش همه مردم اعم از سفید و سیاه و عرب و عجم و ترک و فارس است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به تخریب راهپیمایی اربعین امسال از سوی مزدوران داخلی در فضای مجازی خاطرنشان کرد: آنها با تخریب و شایعه و نشر اکاذیب تلاش کردند که اربعین رنگ و بوی سال های گذشته را نداشته باشد و از آن سوی دیگر اخفا و امهای اربعین از سوی کمپانی های استکبار موجب شد که شور و شعور خاصی در این همایش به یادماندنی یک حماسه دیگری را در تاریخ ایجاد نماید.

وی تأکید کرد: حرکت اربعین امسال بوی مروّت، وحدت و یکپارچگی امت اسلامی را فریاد می کشید و آن چه مسلم است این است که آن تعهداتی که بین زائر و مزور به عنوان یک امری باطنی و قلبی وجود دارد در این راهپیایی رد و بدل شد، چراکه لبیک یا حسین به معنای استقامت در برابر زور و زر و تزویر ماشین های جنگی و فرهنگی و اقتصادی دشمن است.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر تصریح کرد: راهپیمایی اربعین فضایی را آکنده از معنویت کرد که همه مردم به ویژه جوانان ما مقید تر به تعهدات خود با امام حسین(ع) و حضرت قمر بنی هاشم و ائمه مدفون در عراق توجه کنند و ما از اربعین اخوت، جوانمردی و نشاط در عبادت و اهتمام به فرائض و پایبندی به سنت های دیرین را دریافت کردیم.

وی با اشاره به این که گام های پیاده مردم به یاد شهدا برداشته می شد، گفت: هرگامی به یاد شهیدی از دفاع مقدس برداشته شد که در جبهه های غرب و جنوب کشور ایستادگی کردند تا عزت را برای امت اسلام رقم بزنند و هر گامی به یاد شهید مدافع حرمی برداشته شد که غیرت و تعصب آنها مانند آیه های قرآن تقدس خود را در آسمان اندیشه انسان های آزاده ماندگار کرد.

عضو هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، مردم محور بودن را شاخصه اصلی حرکت بی نظیر و بی بدیل اربعین عنوان کرد و یادآور شد: اربعین دیپلماسی را با معنویت و سیاست را با روحیه انقلابی ترکیب نمود تا از امام حسین(ع) عزت و حقیقت و صداقت و پایداری در راه دین را بیاموزیم.

وی در ادامه عنوان کرد: امیدواریم دلنوشته های اربعین از زائران امام حسین(ع) که یک دنیا سخن و گنجینه معنوی و فرهنگی است توسط رسانه های دینی و خبرگزاری های اسلامی آماده شود و این میراث مکتوب باقی بماند؛ چه زیبا است که کوچکترین زائراربعین از نجف به کربلا با یک دنیا امید گام بر می داشت و پیرزن و پیرمردی که عصا زنان در این مسیر حرکت می کردند و تبسم موکب داران عراقی که با آغوشی باز، مهمان نوازی را به حد اعلی رساندند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با تأکید بر این که باید مسؤولان دولتی قدردان نعمت اربعین باشند، خاطرنشان کرد: آنها برای نزدیکی دولت ها و ملت ها قبل از شعار باید با عمل از این حرکت حراست کنند، آنچه پیشنهاد می شود حضور شخصیت های بلند مرتبه علمی و معنوی در اربعین است.

وی ادامه داد: می طلبد برای سال های آینده برنامه ریزی شود تا پیام بلند صلح و دوستی و مبارزه با ظلم و بیزاری از شیطان بزرگ یعنی آمریکا در بین الحرمین به عنوان برائت از دشمان امام حسین(ع) و دشمنان صداقت و انسانیت ایراد شود و سال آینده با حضور شخصیت های بلند مرتبه علمی، دینی و فرهنگی شاهد قرائت پیام اربعین برای همه عالم باشیم.

استاد سطح عالی حوزه در بخش پایانی سخنان خود از همه شرکت کنندگان در این راهپیمایی بزرگ خواست تا فیلم ها و عکس های خود را در فضای مجازی به نمایش بگذارند و کمپین مبارزه با سانسور دشمن را راه انداخته و روح عظمت این حضور میلیونی را به رخ جهانیان بکشند./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات