۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۵۸۶۳۷۱
اسماعیل هنیه:

کنفرانس وحدت نوید بخش حرکت مسلمانان به سوی امت واحده است

رییس دفتر سیاسی جنبش حماس با بیان این که مسلمین با اتحاد باید مانع نفوذ دشمن شوند، گفت: برگزاری کنفرانس وحدت نوید بخش حرکت امت اسلامی به سوی ایجاد امت واحده است.
هنیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش حماس، امروز به صورت ویدیو کنفرانس در آیین افتتاحیه سی و دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: این کنفرانس حول محور فلسطین تشکیل شده است و فلسطین به عنوان قبله اول مسلمانان از جایگاه ویژه‌ای در جوامع اسلامی برخوردار است.

اسماعیل هنیه برگزاری این اجلاس را با توجه به شرایط کنونی بسیار سخت و دشوار دانست و ابراز کرد: با توجه به دشمنی و سنگ اندازی‌های دشمنان برگزاری چنین کنفرانسی نوید حرکت امت اسلامی به سوی ایجاد امت واحده است.

رییس دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به پیروزی‌های مردم فلسطین، بیان داشت: خداوند را شاکر هستیم که همزمان با برگزاری این کنفرانس شاهد پیروزی مردم مظلوم فلسطین در مقابل با دشمنان در ابعاد مختلف هستیم.

وی قدس را مایه عزت و سربلندی جوامع اسلامی دانست و گفت: کنفرانس وحدت اسلامی بر هویت اسلامی تاکید دارد و شعار آن بیانگر ایستادگی و پایداری ملت فلسطین است.

اسماعیل هنیه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره با پایداری بر اصول خویش در برابر آمریکا ایستادگی می کند، اظهار داشت: ملت فلسطین به حاضران در این اجلاس سلام و درود دارند، امید که روزی فلسطین که به عنوان سرزمین انبیا شناخته می‌شود از سیطره رژیم غاصب صهیونیسم خارج شود و همه مسلمانان جهان در این سرزمین مقدس گرد هم بیایند.

رییس دفتر سیاسی جنبش حماس ادامه داد: مسلمانان با اتحاد و انسجام مانع رخنه و نفوذ دشمنان بر پیکره جوامع اسلامی خواهند شد.

وی افزود: فلسطین از سرزمین‌های جوامع اسلامی به شمار می‌رود و دشمن فلسطین دشمن همه جوامع اسلامی است که بیش از 70 سال این سرزمین را به اشغال خود درآورده است.

اسماعیل هنیه با تاکید بر اینکه هدف این کنفرانس وحدت همه گروه‌های اسلامی است، خاطرنشان کرد: در این اجلاس همه تلاش‌های اسلامی در راستای حل مسأله فلسطین استوار است از این رو ترامپ هرگز نمی‌تواند به زور سرزمین فلسطین را به رژیم صهیونیستی بدهد چرا که فلسطین به همه مسلمانان تعلق دارد./813/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات