۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۵۸۷۴۲۷
حجت الاسلام والمسلمین تسخیری:

طلاب حقایق اسلام و مکتب اهل بیت را در جهان تبلیغ کنند

رییس مرکز بین المللی گفت‌وگوی ادیان و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان اینکه طلاب باید مبلغ حقایق اسلام و مکتب اهل بیت(ع) در سراسر جهان باشند، گفت: گفت‌وگوی بین ادیانی حلال بسیاری از مشکلات و عاملی برای کاهش تنش‌ها است.
حجت‌الاسلام محمدمهدی تسخیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین تسخیری رییس مرکز بین المللی گفت‌وگوی ادیان و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، امروز در نشستی که با عنوان اهمیت گفت‌وگوی ادیان و مذاهب در مدرسه علمیه خواهران ثامن الائمه(ع) برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امام صادق(ع) با عنوان رییس مذهب، 4 هزار شاگرد در کرسی علمی ایشان شرکت داشتند.

وی افزود: زمانی که وضعیت شاگردان امام صادق(ع) را مورد مطالعه و بررسی قرار می‌دهیم در می‌یابیم که بیش از 95 درصد از آنان غیر شیعی و از سایر ادیان بودند؛ حضرت با عنوان حافظ هویت شیعه این توانایی را داشتند تا اندیشه‌های سایر ادیان را در محفل علمی خویش جذب کنند و این جذب نشأت گرفته از هنر گفت‌وگو است.

حجت الاسلام والمسلمین تسخیری مهمترین هدف حوزه‌های علمیه را دفاع از دین بیان کرد و اظهار داشت: ریشه و پایه مشکلات جوامع بشری بی دینی است؛ امروزه با وجود پیشرفت‌های علمی شاهد دیدگاه‌های مختلف در عرصه اعتقاداتی دینی هستیم برهمین اساس می‌طلبد حوزه‌های علمیه در معرفی جهانی دین و آگاهی جوامع بشری کوشا باشند.

رییس مرکز بین المللی گفت‌وگوی ادیان و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تاکید بر اینکه طلاب باید هنر دین شناسی، دین مداری و دین آرایی را یکجا داشته باشد، گفت: کسی که دین شناس نباشد نمی‌تواند درباره دین صحبت کند. اگر انسان عقلانیت دینی داشته باشد در خواهد یافت که دین از سیاست جدا نیست.

وی درباره دین مداری، عنوان کرد: انسان دین مدار زمانی می‌تواند دیگری را به تقوا دعوت کند که خود اهل تقوا باشد. انسان به ظاهر دیندار اگر در عرصه عمل به انجام مبانی دینی اهتمام نداشته باشد دین مداری زیر سوال می‌رود و تنها کسانی می‌توانند عمل او را به پای دین ننویسند که دین شناس باشند.

حجت الاسلام والمسلمین تسخیری با تاکید براینکه انسان دین شناس و دیندار می‌تواند دیگران را نیز به دین الهی دعوت کند، عنوان کرد: طلاب و روحانیان وظیفه سنگینی در زمینه تبلیغ دین بر عهده دارند از این رو طلاب باید مبلغ حقایق اسلام و مکتب اهل بیت(ع) در سراسر جهان باشند.

رییس مرکز بین المللی گفت‌وگوی ادیان و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان اینکه مبلغ سخنگوی خداوند است، اظهار داشت: گفت‌وگوی بین ادیانی حلال بسیاری از مشکلات و عاملی برای کاهش تنش‌ها است از این رو مبلغان به عنوان سخنگوی خداوند باید مراقب اعمال و رفتار خود باشند تا هنگام سخن گفتن با اعمالشان نیز دیگران را به دین حقه الهی دعوت کنند.

وی ادامه داد: با گفت‌وگویی که با بزرگان سایر ادیان داشتم آنان چنین بیان کردند «اسلامی که در ایران وجود دارد به زندگی واقعی نزدیک‌تر است»؛ مهمترین رسالت طلاب تبلیغ دین است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات