۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۵۹۱۵۳۶
استاد حوزه علمیه:

دشمن تابع هیچ قانون و تعهدی نیست

دشمن تابع هیچ قانون و تعهدی نیست
حجت الاسلام گنجی با بیان این که دشمن تابع هیچ قانون و تعهدی نخواهد بود، گفت: به کفار اعتماد کردن قابل تامل و بازنگری است.
حجت الاسلام گنجی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پاسخ به امکان سازش ایران و آمریکا ضمن تشریح مقاصد شوم غرب گرایان و عدم تعهد آمریکا به معاهدات گذشته خاطرنشان کرد: سازش ایران و آمریکا اصلا و ابدا امکان پذیر نیست، چون ماهیت این دو کشور کاملا متفاوت است، یکی مبنای کاملا اسلامی و ایمانی دارد و دیگری بر اساس کفر و طاغوت اداره می‌شود.

وی در ادامه افزود: قرآن کریم نیز مؤید این ادعاست که هیچگاه سازش میان ایمان و کفر مهیا نخواهد شد، مگر می‌شود اسلام و کفر تحت یک بیرق جمع شوند؟

در صورتی که ایمان و تعهد نباشد هیچگاه سازش معنا نخواهد داشت

مدیر مدرسه علمیه آیت الله ایروانی طی نقل قولی از آیت الله جوادی آملی، مردم را به موحدین، متعهدین و انسان‌هایی تقسیم کرد که خوش وحشی گری در آن‌ها سرچشمه از نظام کفر و طاغوت دارد و گفت: بنا به عقیده و نظر آیت الله جوادی آملی مردم یا نیروی ایمان و اعتقاد به وحدانیت در آن‌ها وجود دارد که با آن‌ها امکان سازش وجود دارد، یا معتقد نیستند، اما پایبند به ضوابط هستند که باز نیز امکان سازش هست، اما در صورتی که ایمان و تعهد نباشد هیچگاه سازش معنا نخواهد داشت.

حجت الاسلام گنجی تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی به نظامات کفر و طاغوت که خوی وحشی گری دارند قابل قیاس نیست و هیچگاه نباید آن‌ها را در یک رده تلقی کرد.

به کفار اعتماد کردن قابل تامل و بازنگری است

مدرس سطوح عالی حوزه علمیه تهران در پاسخ به عبرت گرفتن از معاهدات بی ثمر و علت اصرار مسؤولان ذیربط به انعقاد چنین معاهداتی افزود: در خوش بینانه‌ترین حالت ممکن و برفرض اعتماد به مسؤولان و دستگاه‌های دولتی و دارا بودن صلاحیت‌های مقتضی، اما باز نیز به کفار اعتماد کردن قابل تامل و بازنگری است و نمی‌شود اعتماد کرد.

وی در تبیین شاخص نظام جمهوری اسلامی تاکید کرد: شاخص نظام جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) و منویات مقام معظم رهبری است، اسلام خمینی اسلام مقاومت و مقابله با استکبار و کفر ستیزی است، و متاسفانه مسؤولان ما نظام عقیدتی اسلام و پیامبراکرم (ص) را خوب درک نکرده و عملیاتی نکرده اند.

مسؤولان محترم یاد مرگ و تقوای الهی را نصب العین خویشتن قرار دهند

حجت الاسلام گنجی ضمن تشریح مقاصد جمهوری اسلامی و ارزش‌های والای آن، مسؤولان دولتی و بدنه‌ هیأت دولت را عامل به تعهدات شان ندانست و خاطرنشان کرد: مسؤولان محترم یاد مرگ و تقوای الهی را نصب العین خویشتن قرار دهند، این روز‌ها خواهد گذشت، این میز و صندلی‌ها به کسی وفا نکرده است، بالاخره دوران ریاست شما هم به پایان خواهد رسید، پس چه بهتر که از فرصت‌های طلایی موجود بهره‌مند شوید و برای خود با کمک کردن و اصلاح وضعیت معیشتی موجود باقیات الصاحات جاریه ذخیره‌ آخرت تان کنید.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله ایروانی قاعده‌ اسلام در ارتباط با کفر را عدم اعتماد و پایبندی به معاهدات بیان کرد و گفت: اسلام هیچگاه ضمانت اجرایی طاغوت را قبول نکرده است، آیات قرآن دستور به قتل و ریشه کن کردن نحله‌های طاغوت داده است «قاتلوا ائمه الکفر فانه لا ایمان لهم»، و این را باید بدانیم که دشمن تابع هیچ قانون و تعهد و کنوانسیونی نخواهد بود.

حجت الاسلام گنجی ضمن اظهار تاسف از عدم تعهد و پاسخگویی مسؤولان، گفت: مشکلی که در بین مسؤولان دولتی به چشم می‌خورد این است که پاسخگویی برای تصمیمات وجود ندارد و وزرای محترم رییس جمهور و مدیران محترم کل و مسؤولان ذیربط دولتی و سازمانی هیچ کدام پاسخگو نیستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در کشوری که مسؤولان پاسخگو نباشند، نقص و نقصان‌ها زیاد خواهد شد، عقده‌ها در گلوی مردم باقی خواهد ماند و زمانی خواهد رسید که خسارات جبران ناپذیری وارد خواهد آمد که جبرانش امکان پذیر نیست./811/ت302/ب1
ارسال نظرات