۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۶۰۵۰۱۲
مدیر حوزه علمیه مازندران:

اساتید اثرگذارترین الگوهای علمی و اخلاقی برای طلاب هستند

اساتید اثرگذارترین الگوهای علمی و اخلاقی برای طلاب هستند
مدیر حوزه علمیه مازندران اساتید را مهم ترین و اثرگذارترین الگوهای علمی و اخلاقی برای طلاب دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم تجلیل از اساتید مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری، از ایشان به عنوان یکی افراد بسیار محوری و اثرگذار در نهضت انقلاب اسلامی یاد کرد.
 
وی با بیان این که استاد شهید مطهری عمر با برکت خود را در مسیر تبیین معارف الهی و همچنین دفاع از انقلاب اسلامی صرف کرد، افزود: این شخصیت برجسته انقلاب یکی از بهترین الگو‌های علمی و عملی برای طلاب حوزه‌های علمیه است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که شهید مطهری در بسیاری از امور سرآمد بود، خاطرنشان کرد: اندیشه‌های ناب این فقیه انقلابی علیرغم گذشت زمان همچنان قابل بهره برداری و استفاده است.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران، طرح مطالعه آثار شهید مطهری را یکی از اقدامات ارزشمند حوزه برای مطالعه بخشی از آثار استاد شهید مطهری از سوی طلاب دانست و تصریح کرد: چنین طرح و برنامه‌هایی باید در سطح مدارس علمیه بیشتر تقویت شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب و روحانیان بیش از پیش نیازمند بهره گیری از آن اندیشه‌های ناب و متعالی هستند، بیان داشت: آراء و اندیشه‌های شهید مطهری الگویی ارزشمند و تعالی بخش برای طلاب و حوزویان است.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلاب و روحانیان باید در برنامه‌های تبلیغی خود مسیر شناخت جامعه با اندیشه‌های شهید مطهری را بیشتر فراهم کنند، خاطرنشان کرد: سطح شناخت مردم از استاد شهید و اندیشه‌های ناب و متعالی ایشان باید بیشتر شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از تلاش‌های بی وقفه اساتید حوزه در تربیت و پرروش طلاب، گفت: اساتید نقش محوری در تربیت صحیح طلاب مدارس علمیه بر عهده دارند.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که اساتید پس از خانواده بیشترین ارتباط را با طلاب دارند، تصریح کرد: ارتباط و تعامل اساتید با طلاب باید به گونه‌ای باشد که ضمن رشد علمی و اخلاقی آن‌ها از بروز مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در مسیر پیش روی جلوگیری شود.
 
وی با اشاره به این که اساتید همواره مهم ترین و اثرگذارترین الگوهایی علمی و اخلاقی برای طلاب بوده اند، گفت: امروز تربیت طلاب نخبه، مهذب و در تراز انقلاب اسلامی هدف مشترک همه ما در حوزه های علمیه است./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات