۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۰۵۶۳۰
استاد درس خارج حوزه:

مبلغان قرآن و روایات را محور سخنرانی قرار دهند

مبلغان قرآن و روایات را محور سخنرانی قرار دهند
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با اشاره به فرصت مهم تبلیغ در ماه رمضان تأکید کرد که مبلغان در این ماه تلاش کنند که فلسفه روزداری را با محوریت آیات و روایات تبیین کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر استاد درس خارج حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فرارسیدن ایام ضیافت الهی اظهار داشت: ماه مبارک رمضان علاوه بر برکات و فیوضاتی که به همراه دارد، ماه انس با محافل و منابر و حضور در مساجد نیز به شمار می رود.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو ابراز داشت: باید بدانیم که حضور مبلغان در ماه مبارک رمضان در مناطق مختلف کشور اعم از شهرها و روستاها و مساجد و مدارس بهترین فرصت برای فراگیری معارف اسلامی توسط مردم است، چراکه روحانیان و مبلغان مرزبانان عقیدتی اسلام هستند.

رییس مؤسسه فرهنگی نور ایمان با بیان این که محور جلسات و منابر ماه مبارک رمضان باید بر محور قرآن و روایات باشد، گفت: البته ذکر مسائل و احکام شرعی روزه و دیگر عبادات نیز اهمیت خاصی دارد؛ در کنار این که مبلغان باید تلاش کنند فلسفه ماه مبارک رمضان و روزه داری را برای مردم تبیین کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر تصریح کرد: مساجد با آوای قرآن محل استماع و پر و بال زدن ملائک می شود و هر خانه ای با قرائت قرآن کرامت اسلامی انسانی خود را باز می یابد و ظرفیت شارژ ایمان و عظمت خود را برآورده کرده و در یک کلام این ماه انسان ها را به عبودیت و بندگی فرامی خواند.

وی با بیان این که نباید فرصت گرانسنگ ماه رمضان به آسانی از دست برود، گفت: رمضان ماهی است که اهل برزخ غصه دار از دست دادن آن هستند و اهل غفلت آن را درک نمی کنند و سعادت مندان کسانی هستندکه لحظات شیرین عبادی ماه مبارک رمضان را برای خود پرمایه ترین سرمایه بدانند.

نائب رییس مجمع نمایندگان طلاب اضافه کرد: ماه مبارک رمضان که نماز عید فطر آن اتحاد و وحدت مسلمانان را به نمایش می گذارد بالاترین ظرفیت برای شناسایی چهره استکبار و صهیونیسم و چهره های مرتجع منطقه است، از این رو امیداوریم همانطور که با صدای ربنا در شب ها و سحرهای ماه رمضان به ویژه لیالی قدر با تبسمی بر لب رضایت احساس می کنیم در عید فطر هم شاهد پیروزی نهایی مسلمانان در سراسر جهان بر کفر و شرک باشیم./1330/ج

ارسال نظرات