۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۶۱۱۶۰۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

فعالان دینی در مسیر هدایت از کمی رهروان نهراسند

فعالان دینی در مسیر هدایت از کمی رهروان نهراسند
امام جمعه بجنورد خطاب به فعالان دینی گفت: در مسیر هدایت از کمی رهروان نهراسید؛ زیرا جریان کم ولی مدام کارهایی می‌کند که سیل‌ها نمی‌توانند این کارها را بکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست با مسئولان فرهنگی استان، با تأکید بر مداومت و ممارست در راه اعتلای بعد معنوی و فرهنگی جامعه، اظهار کرد: اقدامات و برنامه‌های فرهنگی و دینی در کوتاه‌مدت منتج به نتیجه ملموس نمی‌شود؛ بلکه نتایج آن در میان‌مدت و بلندمدت دیده خواهد شد.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر ما مأمور به وظیفه هستیم و باید در هر صورت رسالت خود را در راستای گسترش فرهنگ اسلامی و دینی انجام دهیم و در این راستا از کمی عِده و عُده هراس نداشته باشیم.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: امام علی (ع) در خطبه 201 نهج‌البلاغه در پایداری در راه حق می‌فرمایند: «أَیهَا النَّاسُ لَا تَسْتَوْحِشُوا فِی طَرِیقِ الْهُدَی لِقِلَّةِ أَهْلِهِ فَإِنَّ النَّاسَ قَدِ اجْتَمَعُوا عَلَی مَائِدَةٍ شِبَعُهَا قَصِیرٌ وَ جُوعُهَا طَوِیلٌ أَیهَا النَّاسُ إِنَّمَا یجْمَعُ النَّاسَ الرِّضَا وَ السُّخْطُ وَ إِنَّمَا عَقَرَ نَاقَةَ ثَمُودَ رَجُلٌ وَاحِدٌ فَعَمَّهُمُ اللَّهُ بِالْعَذَابِ لَمَّا عَمُّوهُ بِالرِّضَا فَقَالَ سُبْحَانَهُ فَعَقَرُوها فَأَصْبَحُوا نادِمِینَ فَمَا کانَ إِلَّا أَنْ خَارَتْ أَرْضُهُمْ بِالْخَسْفَةِ خُوَارَ السِّکةِ الْمُحْمَاةِ فِی الْأَرْضِ الْخَوَّارَةِ أَیهَا النَّاسُ مَنْ سَلَک الطَّرِیقَ الْوَاضِحَ وَرَدَ الْمَاءَ وَ مَنْ خَالَفَ وَقَعَ فِی التِّیهِ».

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: مولای متقیان می‌فرمایند: ای مردم، در راه هدایت از کمی اهل آن وحشت نکنید که مردم بر سر سفره‌ای گرد آمده‌اند که زمان سیری آن اندک و مدّت گرسنگی آن طولانی است. ای مردم، جز این نیست که خشنودی و خشم است که مردم را بر محوری جمع می‌کند. غیر این نبود که ناقه ثمود را یک نفر پی کرد، امّا عذاب خداوند همه را گرفت چون همگان به آن برنامه رضایت دادند، خداوند سبحان فرمود: «همه آن را پی کردند، پس همه پشیمان شدند». آن گاه سرزمین آنان بر اثر فرو رفتن صدا کرد مانند صدای فرورفتن آهن داغ در زمین نرم و هموار. ای مردم، هر که راه راست و روشن را به پیماید به آب رسد و هر که بیراهه رود در بیابان به سرگردانی افتد.

وی با تأکید بر این‌که بر این اساس در محضر قرآن نباید از کمی جمعیت هراس داشته باشیم، خطاب به فعالان دینی و فرهنگی، گفت: در مسیر هدایت از کمی رهروان نهراسید؛ زیرا جریان کم ولی مدام کارهایی می‌کند که سیل‌ها نمی‌توانند این کارها را بکنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: ما چشمه جوشانی بوده‌ایم که از اول جوشیده و آرام‌آرام به جلو می‌رویم و تبدیل به کوثر می‌شویم./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات