۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۶۱۲۳۹۴
استاد حوزه علمیه:

نتیجه دلبستگی به دنیا، غفلت از آخرت است

نتیجه دلبستگی به دنیا، غفلت از آخرت است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نتیجه دلبستگی به دنیا، غفلت از آخرت است، گفت: سبک زندگی شیعیان مطابق با سیره و روش اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام صفاری استاد حوزه علمیه، شب گذشته به مناسبت دهه کرامت در مسجد جامع غدیرخم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: عمر انسان در این دنیا کوتاه است عاقل کسی است که قدر آن را بداند.

وی با استناد به روایتی مبنی براینکه شیعه نزد اهل بیت(ع) حاضر است، ادامه داد: شیعه باید یار و یاور اهل بیت(ع) باشد و از سیره و روش آن بزرگان تبعیت کند.

حجت الاسلام صفاری با بیان این مطلب که در طول تاریخ نگاه به اهل بیت(ع) دو گونه بوده است، ابراز کرد: یک نگاه مربوط به دراویش می شود که می گوید اهل بیت(ع) یکی بودند و دیگر کسی نمی تواند همانند آنان شود و گاهی نیز امام علی(ع) را در حد خدا می دانند؛ امروز دشمنان و صهیونیسم جهانی به دنبال این نگاه هستند تا از آن بر ضد مسلمانان بهره ببرند.

استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به نگاه دوم، بیان داشت: امام علی(ع) می فرمایند: اگر نبود عهدی که خداوند از علما گرفت تا در مقابل ظلم ظالم و گرسنگی مظلوم ساکت نباشند من بر مسند خلافت تکیه نمی زدم؛ شیعیان امامان معصوم(ع) را خلیفه الهی و مجریان عدالت در عالم می دانند.

وی ادامه داد: امامان معصوم در امامت و اجرای خواست الهی منحصر به فرد بودند، امام حسین(ع) بهترین اسوه برای شیعیان محسوب می شوند ایشان برای احیای دین همه هستی خویش را در طبق اخلاص گذاشتند.

حجت الاسلام صفاری با تاکید بر اینکه شیعه باید یار اهل بیت(ع) باشد و آنان را در همه زمینه ها یاری برساند، گفت: بهشت جایگاه کسانی است که از خاندان عصمت و طهارت الگو برداری کنند و آنان را یاری برسانند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسان دنیا طلب هرگز نمی تواند اهل بیت(ع) را یاری برساند، چنین افرادی به راحتی آخرت را به دنیا بفروشند.

وی با تاکید بر اینکه شیعه اهل عمل صالح است، ابراز کرد: شیعیان پیرو مکتب اهل بیت(ع) هستند و در همه کارها از آنان تبعیت می کنند.

حجت‌ الاسلام صفاری با اشاره به اینکه در خانه شیعیان باید ذکر ائمه اطهار(ع) گفته شود، گفت: رحمت خداوند شامل کسانی می شود که سیره و روش خاندان عصمت و طهارت را احیا کنند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) ۶۰ سال قبل از تولد حضرت معصومه(س) می‌فرمایند: هر کسی دخترم را در قم زیارت کند بهشت بر او واجب می شود؛ اعمال و رفتار انسان باید با اهل بیت(ع) سنخیت داشته باشد تا در قیامت با آن بزرگان همنشین شود./۸۱۳/پ202/ب

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 10
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات