۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۶۲۱۴۷۹

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مدرسه فیضیه برگزار شد

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مدرسه فیضیه برگزار شد
مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با موضوع «راهکارهای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موضوع «راهکارهای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» در سالن اجتماعات مدرسه مبارکه فیضیه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام اکبری نماینده ولی فقیه در سپاه علی بن ابی طالب(ع) استان قم در این مراسم با اشاره به ضرورت تبیین معارف دفاع مقدس برای جامعه گفت: شهدا و جانبازان و آزادگان دفاع مقدس حق بزرگی بر گردن ما دارند.

وی ادامه داد: رزمندگان جنگ تحمیلی برای احیای دین سر دادند تا دین مورد هجمه دشمنان قرار نگیرد، از این رو همه ما باید نسبت به دفاع مقدس احساس وظیفه داشته باشیم.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به اینکه دفاع مقدس انقلاب اسلامی در امتداد جریان عاشورای حسینی بود، عنوان کرد: رزمندگان ما در دفاع مقدس در راستای احیای دین قدم برداشتند و از همه دار و ندار خود گذشتند و ما امروز هر آنچه داریم از امام حسین(ع) است.

دفاع مقدس کانون ارسال پیام انقلاب اسلامی به سایر کشورهای جهان شد

همچنین حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی در ادامه با اشاره به اینکه نخستین هدف دشمن از جنگ تحمیلی ساقط کردن انقلاب بود، برکات دفاع مقدس در زمینه بقای انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: دشمنی دشمنان با مسأله هسته ای و حقوق بشر ما نیست، بلکه آنها با اسلام مشکل داشته و دشمنی می ورزند؛ دشمن از آن جهت که ما فرمانبردارشان نیستیم با ما دشمنی می ورزند هستند و می خواهند مبانی اعتقادی خود دست برداریم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمن از جنگ تحمیلی به دنبال جلوگیری از توسعه تفکر انقلابی در سایر کشورهای جهان بود، بیان کرد: علیرغم خواسته دشمن، دفاع مقدس کانون ارسال پیام انقلاب اسلامی به سایر کشورهای جهان شد؛ اگر دفاع مقدس نبود شر فتنه ملی گرایی و جریان بنی صدر و بسیاری از فتنه های دیگر از سر انقلاب کوتاه نمی شد.

وی به راهکارهای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و وظایف حوزه های علمیه در این عرصه اشاره و اضافه کرد: حوزه های علمیه، شهدا و جبهه انقلاب سر خود را بلند بگیرند، زیرا برای نخستین بار در طول تاریخ نظام ولایی و در یک معنا نظام الله علیرغم وجود فتنه ها و مشکلات فراوان 40 ساله شده و تنها به بقا اکتفا نکرده، بلکه حرکت رو به جلو داشته و دشمنان را به عقب رانده است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی عنوان کرد: ارزیابی دشمنان این است که انقلاب اسلامی ایران سنگرهای کلیدی جهان، یعنی قلوب ملت های جهان را فتح کرده است؛ امروز دشمنان می گویند ما نگران حزب الله لبنان، انصارالله یمن و حشد الشعبی عراق نیستیم، بلکه نگران قیام حزب الله لندن و واشنگتن هستیم./841/ج

حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱
...اولین امام جمعه جانباز دفاع مقدس
.
آیت‌الله سید ابوالحسن نوری مهری،
امام جمعه سابق خرمشهر،
نخستین امام جمعه جانباز کشور.
.
.
ایشان از حضرات آیات؛
امام خمینی، آیت الله العظمی سید ابوالقاسم خویی
و آیت الله العظمی حکیم رحمهم الله تعالی اجازه هایی داشتند.
او در نجف اشرف نشریه ای منتشر کرد،
وی همچنین از طبع شعری بالایی برخوردار است.
.
.
آیت الله نوری مهری پیر مدافعان خرمشهر،
در روز چهارم خرداد بهمراه عده‌ای از رزمندگان و اهالی شهر خرمشهر به دلیل پیروزی در عملیات «الی‌بیت‌المقدس» در روز آزادی خرمشهر در مسجد جامع تجمع کرده بودند که عراقی ها برای انتقام گیری محوطه مسجد جامع شهر خرمشهر را بمباران کردند و بر اثر این بمباران تعدادی از رزمندگان به شهادت رسیده و همچنین حضرت آیت الله نوری مجروح شد اما به کمک رزمندگان و به مدد بدنه یک خودکار و مراقبت یک پرستار شجاع پس از جراحت سنگین در ناحیه گردن ناشی از اصابت ترکش خمپاره ، نجات یافت.
.
.
مقام معظم رهبری در فرازی در نماز جمعه تهران در اوایل جنگ تحمیلی می‌فرمایند اگر به نصایح دلسوزانه روحانیون خرمشهر عمل می‌شد خرمشهر سقوط نمی‌کرد.
.
‌.
از دیگر خدمات ایشان: کمک به تأسیس یازده مدرسه ، مسجد فاطمه زهرا (سلام الله علیها) ، بنیاد خیریه بهبهان بوستان فدک و ورزشگاه علی مرتضی علیه السلام.
1
0