۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۶۲۲۲۱۹
استاندار لرستان:

اعتماد ملت به یکدیگر بزرگ ترین سرمایه اجتماعی دفاع مقدس است

اعتماد ملت به یکدیگر بزرگ ترین سرمایه اجتماعی دفاع مقدس است
استاندار لرستان اعتماد ملت را بزرگ ترین سرمایه اجتماعی دفاع مقدس خواند و گفت: برای پیشرفت و مقابله با توطئه های دشمن این سرمایه اجتماعی باید احیا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، سیدموسی خادمی، استاندار لرستان، ظهر امروز در همایش پیشکسوتان دفاع مقدس لرستان با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان دفاع مقدس گفت: ایثارگران در دفاع مقدس به‌دنبال رقابت نبودند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس گنجینه ای تاریخی برای ما و سراسر درس است، افزود: با استفاده از ظرفیت ها و بهره مندی از حضور پیشکسوتان دوران دفاع مقدس باید ارزش ها و مؤلفه های این دوران مقدس را بین نسل امروز نهادینه ساخت.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه مهم ‌ترین عنصر در سرمایه اجتماعی دفاع مقدس اعتماد و مهربانی بود، اظهار داشت: دفاع مقدس صاحب بزرگ‌ ترین سرمایه اجتماعی بود و این مهم رمز موفقیت و پیروزی شد.

وی در ادامه با طرح این سؤال که آیا سرمایه اجتماعی ایران در دفاع مقدس امروز حفظ شده است؟ عنوان کرد: سرمایه اجتماعی ما نسبت به زمان دفاع مقدس کاهش پیدا کرده است.

خادمی بر ضرورت احیا و تقویت سرمایه اجتماعی در جامعه امروز که مهم ترین عامل پیشرفت و توسعه است، تأکید کرد و بیان داشت: اعتماد ملت نسبت به همدیگر بزرگ ‌ترین دستاورد دفاع مقدس است و این اعتماد باید تقویت شود.

استاندار لرستان اظهار داشت: توسعه کشور، رفاه مردم و مقابله با توطئه‌های دشمنان در گرو سرمایه اجتماعی دفاع مقدس بوده و در این راستا ضروری است که رزمندگان امروز به عرصه وارد شوند./9451/پ203/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات