۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۶۴۷۴۷۹
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

هنرمندان راه و منش شهید آوینی را ادامه دهند ‌

هنرمندان راه و منش شهید آوینی را ادامه دهند ‌
حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: شعرا، اهالی موسیقی، تئاتر، سینما و مداحان راه شهید والامقام آوینی را ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در پیامی ویدیویی ضمن گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: سالروز شهادت بسیجی نظام مقدس اسلامی و هنرمند متعهد انقلاب، سیدمرتضی آوینی با عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده که این هفته را گرامی می‌داریم.

امام جمعه تبریز با بیان تمامی هنرمندان بیش از پیش باید راه، روش و منش شهید آوینی را ادامه دهند، افزود: نقش هنر در جامعه نقش مهم و اساسی است که باید شعرا، اهالی موسیقی، تئاتر، سینما، مداحان و کسانی که در آثار تاریخی و معماری، تبلیغات و صدا و سیما فعالیت می‌کنند، راه این شهید والامقام را ادامه دهند.

گفتنی است هفته هنر انقلاب به عنوان مهم ترین رویداد حوزه هنری است که هر ساله 20 فروردین ماه همزمان با سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی سید شهیدان اهل قلم آغاز به کار می‌کند. این رویداد با معرفی چهره هنر انقلاب در یک سال به انتخاب جمعی از نخبگان و فعالان فرهنگ و هنر، ویژه برنامه‌ها، نمایشگاه‌ها، اجرای تئاتر، نمایش فیلم و کارگاه‌هایی آموزشی را در طول یک هفته برگزار می‌کند.

برنامه‌های تبیینی و تولیدات حوزه هنری آذربایجان‌شرقی در هفته هنر انقلاب اسلامی سال 1399، به دلیل شیوع ویروس کرونا از طریق فضای مجازی و صدا و سیما منتشر می‌شود و برنامه‌های تجمعی از جمله جشن هنر انقلاب اسلامی و معرفی چهره سال هنر انقلاب در استان، به منظور حفظ سلامت مخاطبان، پس از شکست دادن این ویروس برگزار می‌شود./1350/د102/ب1

ارسال نظرات