۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۶۴۸۷۱۹
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

اتحاد و همدلی حول محور ولایت زمینه ساز ظهور است

اتحاد و همدلی حول محور ولایت زمینه ساز ظهور است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اتحاد و همدلی حول محور ولایت زمینه ساز ظهور است، گفت: وجود مقدس امام حسین(ع) عامل نزدیک شدن دل مومنان به یکدیگر می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه علمیه، امروز صبح در برنامه تلوزیونی دعای ندبه که به صورت زنده در امامزاده عبدالله(ع) برگزار شد، گفت: همدلی و یکی شدن حول محور ولایت زمینه ساز ظهور است.

وی با بیان این مطلب که تا انسان ها با یکدیگر یک دل و همدل نشوند امر فرج محقق نمی شود، ادامه داد: در روایات بسیاری توصیه شده مومنان با یکدیگر همدل و صمیمی باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی درباره کرونا ویروس، ابراز کرد: بلایا و ابتلائات، سختی‌ها و دشواری های فراوانی دارد اما نباید از برکات آن نیز غافل شد، یکی از برکات ویروس کرونا همدلی و یک دلی بود که امروز در مساجد، تکایا، پایگاه‌های بسیج و غیره شاهد آن هستیم.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه روحیه اتحاد و همبستگی باید در جامعه شیعی حاکم باشد، اظهار داشت: جامعه شیعی با همین روح جمعی می تواند به ولی الهی متصف و زمینه ساز ظهور امام زمان(عح) باشد.

وی یکی از اهداف ابلیس را تفرقه افکنی و ایجاد فساد بین مومنان بیان کرد و ادامه داد: شیطان خوب می داند اگر مومنی تنها شود راحت می تواند او را دچار لغزش و خطا کند. امام علی(ع) می فرمایند: مبادا از یکدیگر جدا شوید خداوند با جماعت است و عنایت الهی را در جمع می توان یافت اگر کسی از میان جمع جدا شود نصیب شیطان می شود.

حجت الاسلام والمسلمین عالی ادامه داد: در دنیای غرب فرهنگ الهی حاکم نبود و ده ها سال فرهنگ مادی بر مردم حاکم بود برای همین تک روی و فردگرایی در زندگی غربیان حاکمیت یافت و سبب شد انسان ها از یکدیگر جدا و در نهایت تنها شوند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه تنهایی واقعیت تلخ دنیای مدرن است، عنوان کرد: متاسفانه امروز در جوامع غربی برخی انسان ها تحمل یکدیگر را ندارند و به راحتی یکدیگر را می درند در حالی که جامعه ایمانی چنین نیست.

وی با بیان اینکه رحمت الهی شامل جامعه متحد و منسجم می شود، گفت: این همدلی می تواند به ظهور منتهی شود، یکی از عوامل نزدیک شدن دل مومنان حول محور ولایت، وجود مقدس امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با اشاره به اینکه در آخرالزمان کربلا در ایام عاشورا و اربعین قبله دلها می‌شود، خاطرنشان کرد: توسل به اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) سبب خوشحالی امام زمان(عج) می شود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات