۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۸
کد خبر: ۶۵۱۸۰۰
حجت الاسلام خوبانی:

دولت و مجلس موانع تحقق شعار سال را بردارند

دولت و مجلس موانع تحقق شعار سال را بردارند
استاد حوزه علمیه مازندران، برداشتن موانع تولید از سوی دولت و مجلس را از مهم‌ترین راه‌های تحقق شعار سال عنوان کرد.
حجت الاسلام مهدی خوبانی، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، برداشتن موانع تولید را یکی از مهم‌ترین راه‌های تحقق شعار سال عنوان کرد.
 
وی با بیان این که مجلس و دولت باید با وضع قوانین مناسب و همچنین حذف بروکراسی‌های زائد اداری، مسیر تحقق شعار سال را هموار کنند، افزود: تحقق عملی شعار سال نیازمند تلاش مضاعف مجلس و دولت در وضع و اجرای صحیح قوانین است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مسأله جهش تولید نباید تنها به عنوان شعار بر روی کاغذ باقی بماند، بیان داشت: دولت به عنوان مجری قانون وظیفه دارد با ارائه راهکار‌های صحیح بستر‌های لازم به منظور تحقق شعار سال را فراهم کنند.
 
حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که رونق و تقویت تولید داخل نیازمند نگاه عمیق دولت در این خصوص است، خاطرنشان کرد: جهش تولید هیچ گاه با واردات بی رویه کالا‌های مشابه تولید داخل محقق نخواهد شد.
 
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با تأکید براین که متأسفانه علیرغم تأکیدات بسیار مقام معظم رهبری در خصوص جلوگیری از واردات بی رویه کالا‌های مشابه تولید داخل، اما همچنان شاهد ادامه این روند در کشورمان هستیم، تصریح کرد: واردات سم مهلکی در برابر رونق و جهش تولید داخل است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که کشور با واردات کالا به رشد مناسب اقتصادی دست پیدا نخواهد کرد، بیان داشت: دولت باید همه فکر و دغدغه خود را به ظرفیت و تولید داخل متمرکز کند و از فضای وابستگی و واردات از بیرون خارج شود.
 
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که مسؤولان باید رهنمود‌های مقام معظم رهبری را در اولویت تصمیم گیری و برنامه ریزی‌های خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: تا زمانی که مسؤولان به این باور قلبی نرسند که می‌توان با تکیه بر توان داخلی به رشد اقتصادی دست یافت، نمی‌توانیم به تحقق شعار سال امیدوار باشیم.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که شیوع ویروس کرونا به وضوح ثابت کرد که غربی‌ها به سرکردگی آمریکای جنایت کار دشمن واقعی ملت ایران هستند، افزود: از ابتدای شیوع این ویروس منحوس، با تکیه بر توان و ظرفیت داخلی امروز در تولید بسیاری از لوازم پزشکی به خودکفایی رسیدیم و این محصول اعتماد به توان و تولید داخل است./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات