۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۶۵۲۸۴۰
آیت الله مهدوی:

همت بلند را برای استفاده از شب قدر به کار ببریم

همت بلند را برای استفاده از شب قدر به کار ببریم
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه افراد غیور از مال دنیا برای سعادت آخرت استفاده می‌کنند، گفت: انسان غیور علیرغم داشتن نعمات دنیا بندگی خداوند را خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، در درس اخلاق مجازی امروز، با تأکید بر اهمیت همت بلند داشتن برای استفاده بردن از شب قدر، گفت: امشب آخرین فرصت است که از خداوند طلب مغرفت و بخشش و همچنین طلب عافیت در دین و توسعه رزق و کسب و معاش کنیم.

آیت الله مهدوی در ادامه افزود: کسانی که همت بزرگ دارند در شب قدر دعاهای بزرگی می‌کنند و نتایج خوبی می‌گیرند، همت به امور دنیایی در مسائلی نظیر مال و ریاست و قدرت است و همت به آخرت نیز می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد، مانند همت به رضایت خداوند از ما همت به بهشت خداوند، همت برای دوری از عذاب الهی، همه اینها خلاصه می‌شود در همت به آخرت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برخی افراد دیده‌اند قدرت دنیا برای آنها در دنیا گره‌گشا بوده است به دنبال این هستند که از این طریق در آخرت نیز جایگاه بلندی داشته‌ باشند، اظهار کرد: مال دنیایی نعمت دنیا و منحصر در دنیا است، در آخرت اشخاص باید پاسخگوی این مال نیز باشند.

وی خاطرنشان کرد: انسان غیور از مال خود به درستی برای دستیابی به سعادت آخرت استفاده خواهد کرد و قدر فرصت‌هایی که در اختیار او قرار گرفته است را به خوبی می‌داند. انسانی که غیور باشد در این دنیا با نعمت‌هایی که در اختیار دارد با خداوند نخواهد جنگید بلکه در راه رسیدن به خدا از آن استفاده خواهد کرد.

آیت الله مهدوی با اشاره به سرنوشت ظالمانی که به خیال خودشان می‌خواستند با خدا جنگ کنند، تصریح کرد: خداوند قدرت خود را به ظالمان به نحوی نشان می‌دهد که تحقیر شوند، مانند آنچه خداوند از طریق پرنده‌های کوچک با سپاه زره پوش و فیل سوار ابرهه کرد و آنها را درهم کوبید.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بندگی کردن انسان غیور علیرغم داشتن مال و تمکن مالی، اظهار کرد: انسان بی غیرت از مال و نعمت‌های خدا استفاده می‌کند اما عبادت و بندگی هم نخواهد کرد، فکر انسان بی غیرت به سمت همت داشتن برای رسیدن به آخرت نخواهد رفت و در همه حال تنها دنیا را می‌شناسد./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات