۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۶۵۵۱۸۴
آیت الله سلیمانی:

راه نجات کشور گرایش و اقتدا به غرب نیست

راه نجات کشور گرایش و اقتدا به غرب نیست
نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که راه نجات کشور تبعیت و اقتدا به غرب نیست، گفت: هر کشوری که به غرب وابسته باشد بدبخت و بیچاره می شود.

آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به بزک کردن آمریکا از سوی جریان غرب گرا در داخل اظهار داشت: در گذشته دو تفکر غرب گرا و شرق گرا در کشور ما حاکم بود اما زمانی که انقلاب اسلامی به وجود آمد، تفکر جدیدی مبتنی بر مکتب و بقای شعار "نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی" ایجاد شد؛ طرفداران این تفکر، سرمایه دینی و اعتقادی وسیعی داشتند تا استوار بمانند.

وی با بیان این که برخی افراد نسبت به ماهیت غرب بصیرت ندارند، گفت: کسانی که در اردوگاه غرب بودند، سعی می کردند که غرب را همیشه بزرگ، قدرتمند و بزک کرده نشان دهند و متأسفانه در طول این دوران، با وجود همه رهنمودهایی که امام راحل و رهبر معظم انقلاب مبنی بر غلط بودن تصورات این گونه افراد نسبت به غرب و تبعیض گونه بودن تفکر غرب داشتند، اما برخی از این افراد که گرایشی داشتند و وابستگی پیدا کرده بودند، متأسفانه نتوانستند بصیرت لازم را نسبت به ماهیت غرب به دست بیاورند.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: هر چند که اکنون همه از ماهیت غرب مطلع هستند اما متأسفانه برخی افراد به خاطر تعصب غلطی که از قبل نسبت به غرب داشتند، هنوز می خواهند بر روی این مسأله پافشاری کنند.

وی با اشاره به عاقبت کشورهای وابسته به غرب گفت: متعصبان نسبت به غرب خیال می کنند که راه نجات ایران اسلامی در گرایش به غرب است، در حالی که هر کشوری که وابسته به غرب بود، بدبختی و بیچارگی اش برای همه روشن است.

وی به دستاوردها و پیشرفت های کشورمان پس از جدایی از غرب اشاره کرد و افزود: افتخار جمهوری اسلامی این است که از زمانی که از غرب جدا شد، پیشرفت های علمی، فناوری، دانش فضا و نانو و امثال اینها را پیدا کرد؛ ایران حدود 40 سال استقلال خود را به صورت تمام و کمال حفظ کرد، بدون اینکه خم به ابرو بیاورد.

آیت الله سلیمانی با اشاره به مقاومت جمهوری اسلامی در برابر حملات دشمن اظهار داشت: در طول سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تحریم ها، کارشکنی های فراوان و جنگ علیه ما بود و لطمات فراوان اقتصادی بر ما وارد شد اما هرگز ایران اسلامی در برابر قدرت غربی کوتاه نیامد.

وی گفت: امروز هم ایران اسلامی نشان داده از جهت فرهنگی و دیگر جهات بر غرب برتری دارد، از جمله در قضیه مقابله با کرونا، دلیل محکمی بر موفقیت جمهوری اسلامی و شکست دنیای غرب است./822/ت302/ق

مهدی فلاحی
ارسال نظرات