۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۶۵۵۲۰۸
فردا در قم؛

انتخابات هیأت رییسه مجمع نمایندگان برگزار می‌شود

انتخابات هیأت رییسه مجمع نمایندگان برگزار می‌شود
انتخابات هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در سال جدید برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سومین مرحله از هشتمین دوره انتخابات هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، هیأت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب مرکب از رییس، دو نایب‌ رییس و دو منشی است که به مدت یک سال انتخاب می‌شوند.

از وظایف و اختیارات هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم می توان به ایجاد دبیرخانه، واحد رسانه و واحد تدوین و اصلاح آیین نامه، پیشنهاد تشکیل جلسات فوق العاده به مجمع عمومی، تصمیم‌گیری در مورد تشکیل جلسات اضطراری، ایجاد هماهنگی بین کمیسیون‌ها، اعلام طرح‌ها و پیشنهادهای رسیده به مجمع عمومی و ارسال آنها به کمیسیون‌های مربوطه و مراجع ذیصلاح، پیشنهاد نامزدهای مورد نیاز به مجمع عمومی جهت واحد نظارت و تهذیب، ایجاد ارتباط با مراجع عظام تقلید، مقام معظم رهبری، جامعه محترم مدرسین، شورای عالی حوزه و سایر مراکز ذی صلاح اشاره کرد.

همچنین پیشنهاد تشکیل کمیسیون‌های ویژه به مجمع عمومی، ارسال مصوبات مجمع عمومی به شورای عالی حوزه و جامعه محترم مدرسین جهت اطلاع یا تصمیم مقتضی، پیگیری مصوبات مجمع و ارائه گزارش مراحل اجرایی آن‌ها به مجمع عمومی، گزارش سالانه‌ی کار مجمع و مصوبات آن به محضر مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید، دفاع از جایگاه «مجمع» و حیثیت نمایندگان از وظایفو اختیارات هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به شمار می روند.

گفتنی است، انتخابات هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم روز دوشنبه 26 خردادماه پس از نماز مغرب و عشا برگزار می شود./1324/ت303/ف

مصطفی رستمی
ارسال نظرات