۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۶۵۸۰۹۱
با حضور مدیر حوزه علمیه استان کردستان؛

مراسم معارفه مدیر جدید مدرسه علمیه قروه برگزار شد

مراسم معارفه مدیر جدید مدرسه علمیه قروه برگزار شد
با حضور مدیر حوزه علمیه استان کردستان، امام جمعه قروه و جمعی از اساتید حوزوی مراسم معارفه مدیر جدید مدرسه علمیه این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، مراسم معارفه مدیر جدید مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه امروز با حضور مدیر حوزه علمیه استان کردستان، امام جمعه شهرستان قروه، معاونین و اساتید حوزوی برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین نادر رنجبر؛ مدیر حوزه علمیه کردستان اظهار داشت: طلاب ما باید در خط انقلاب و آرمان های انقلاب حرکت کنند.

مدیر حوزه علمیه کردستان ادامه داد: طلبه باید در عرصه جامعه حضور داشته باشد و نباید گوشه گیر باشد. یک طلبه انقلابی که طبق آرمان های انقلاب حرکت می کند و حضور فعال در جامعه دارد این طلبه طلبه زنده است.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر در ادامه سخنان خود به حضور جهادی طلاب در عرصه های ملی و امدادی اشاره کرد و گفت:  بنده به عنوان یک برادر به طلاب توصیه می کنم زمانی می توانند موفق باشند که ارتباط خود را با اساتید حفظ کنند و از مشورت ها و رهنمود های اساتید خود استفاده کنند و از اساتید خود دور نباشند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان بیان داشت: همانطور که در قبل با مدیر مدرسه و کادر همکاری و همیاری داشتید با مدیریت جدید مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه هم همین صمیمیت و همکاری را بلکه بیشتر داشته باشید.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر افزود: همچنین از کادر مدرسه علمیه قروه می خواهیم که همکاری و تعامل بسیار خوبی با مدیر جدید؛ حجت الاسلام هادی انتظاری داشته باشند و نیز از مدیر جدید این مدرسه علمیه می خواهیم که با حجت الاسلام عابدین رستمی؛ امام جمعه شهرستان تعامل و همکاری خوبی داشته باشند زیرا اعتقاد بنده این است که کار با تعاملات درست پیش می رود.

در این ادامه این مراسم، امام جمعه شهرستان قروه اظهار داشت: علما چگونه جان خود را در مسیر اسلام و انقلاب فدا کردند و همیشه رهبران این انقلاب علما بودند و هستند.

حجت الاسلام رستمی ادامه داد: ما حوزه سکولار نمی خواهیم. امام خمینی درباره حوزه های علمیه می فرمایند که حوزه علمیه باید در جامعه خود را نشان دهد.

امام جمعه قروه تاکید کرد: حوزه علمیه روش و نظریه ها را به اقشار مختلف جامعه انتقال می دهد یعنی «مسئله العلماء ورثه الانبیاء».

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: ما طلاب کرونا را جدی گرفتیم همانند رهبرمان که جدی گرفته اند از این رو از مسؤولان ادرات درخواست داریم که آنها هم این ویروس را جدی بگیرند.

وی با اشاره به لزوم تعامل بیشتر مسؤولان ادارات با حوزه های علمیه، گفت: ادارات و مسؤولان باید از ظرفیت های حوزه های علمیه به بهترین نحو ممکن استفاده کنند.

حجت الاسلام رستمی در ادامه با به برخی از سوابق علمی و دینی حجت الاسلام انتظاری؛ مدیر جدید مدرسه علمیه قروه اشاره کرد و ادامه داد: حوزه های علمیه هرگز و در هیچ زمانی از امام جمعه جدا نبوده و نیستند.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام هادی انتظاری؛ مدیر جدید مدرسه علمیه قروه اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید که در امانت نباید خیانت کرد بنابراین از خداوند منان درخواست داریم که در این راه همواره ما را یاری کند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
بینام
Iran, Islamic Republic of
۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰
برخی مدیران حوزه هیچ برنامه ای برای تربیت طلبه ندارند.
خواستم مودبانه پیام بگذارم .
0
0