۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۶۶۱۸۴۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد:

پروتکل‌ها به درستی در یزد رعایت می‌شود

پروتکل‌ها به درستی در یزد رعایت می‌شود
یزد - حجت الاسلام نجیمی از رونق روضه های خانگی در یزد خبر داد و گفت: این روضه های خانگی سبب شده تا از اجتماعات کاسته و مراسم عزاداری با کمترین تراکم جمعیت برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در یزد، حجت الاسلام علیرضا نجیمی مدیر کل تبلیغات اسلامی یزد در دیدار با امام جمعه یزد به منظور بررسی وضعیت برگزاری عزاداری‌های یزد اظهار داشت: طرح حضور روحانیون در منازل یکی از اقدامات ابتکاری بود که در ایام محرم امسال و با توجه به محدودیت‌های به وجود آمده به دلیل شیوعکرونا انجام شد و استقبال خوبی از آن صورت گرفت.

وی عنوان کرد: بر اساس این طرح، با درخواست مردم، روحانیون برای برگزاری روضه در منازل شهروندان حضور می‌یابند و با جمعیت محدود و تنها با حضور اعضای خانواده مجلس روضه برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های به عمل آمده برای مردم در برگزاری و حضور در روضه‌ها، این طرح توسط مردم مورد استقبال بسیار خوبی قرار گرفت و همچنان ادامه دارد.

حجت الاسلام  نجیمی تصریح کرد: برای اجرای این طرح بین ۳۰ تا ۵۰ نفر از روحانیون فعالیت می‌کردند و همین موضوع سبب شد که جلوی برگزاری بسیاری از اجتماعات برای روضه خوانی گرفته شود و مجالس روضه به حالت خانگی و با جمعیت کم تبدیل شوند.

وی افزود: همین موضوع را برای کانون مداحان استان و شهرستان، مدیران هیئات مذهبی شهرستان‌ها و سایر بخش‌ها در نظر گرفته شد و جلسات متعددی هم در این موضوع برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از انجام بازدیدهای مستمر از برگزاری مجالس عزاداری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خبر داد و افزود: مجالس خانگی شلوغ امسال برگزار نشدند و خوشبختانه دستورالعمل‌های بهداشتی هم به بهترین نحو ممکن اجرایی شد.

حجت الاسلام نجیمی با بیان اینکه برخی موارد معدود عدم رعایت دستورالعمل‌ها وجود داشت، گفت: در بازدیدهای صورت گرفته تذکرات لازم داده شد.

وی عنوان کرد: اکثریت هیئت‌هایی که برنامه‌های محفلی داشتند به سمت مناطقی از جمله دانشگاه‌ها و مدارسی که حیاط‌های بزرگ داشتند رفتند که بتوانند مجالس را در فضای باز و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار کنند./1399/د102/ب1

ارسال نظرات