۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۶۶۲۳۶۶
حجت الاسلام فلاحی در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

نظارت جدی مجلس بر اجرای «عدالت آموزشی» توسط دولت

نظارت جدی مجلس بر اجرای «عدالت آموزشی»  توسط دولت
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از بی توجهی دولتمردان به مسأله «شبکه ملی اطلاعات» تأکید کرد که مجلس بر مسأله اجرای «عدالت آموزشی» نظارت جدی دارد.

حجت الاسلام احمدحسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به صحبت های ضد و نقیض برخی مسؤولان در زمینه شیوه آغاز سال تحصیلی جدید گفت: امروز کشور در شرایط بحرانی و خاصی قرار دارد و اظهار نظرها مبتنی بر ستاد ملی مبارزه با کرونا باید صورت بگیرد، چراکه ممکن است تصمیماتی اخذ شود، اما تشخیص این ستاد بر خلاف آن باشد.

وی با بیان اینکه شیوه های حضوری، نیمه حضوری و غیر حضوری برای دانش آموزان در شرایط کرونایی در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: شیوه حضوری در مناطق کم جمعیت و سفید و شیوه غیر حضوری نیز در مناطق قرمز اجرایی می شود؛ مناطقی که از زیرساخت های اینترنت بهره مند هستند از طریق فضای مجازی و مناطقی که امکان استفاده از اینترنت ندارند از طریق صدا و سیما آموزش می بینند؛ همچنین درس نامه هایی برای دانش آموزانی که در مناطق کم برخوردار در نظر گرفته شده تا در اختیارشان قرار گیرد.

پ/مجلس بر مسأله اجرای «عدالت آموزشی» نظارت جدی دارد

حجت الاسلام فلاحی با اشاره به اینکه اگر طرح هایی که برای عدالت آموزشی ارائه شده است، به صورت صحیح اجرا شود، این مقوله به طور کامل محقق خواهد شد، بر ضرورت تأمین سازوکارهای مورد نیاز برای آموزش های مجازی از سوی دولت تأکید و عنوان کرد: اگر به زیرساخت های لازم برای آموزش های مجازی و غیر حضوری دقت نشده و ابزار آن نیز برای دانش آموزان فراهم نشود، عدالت اموزشی هیچگاه شکل نخواهد گرفت.

وی بیان داشت: مسؤولان باید از خود سؤال کنند که آیا زیرساخت های اینترنتی در همه جای کشور آماده است؟ آیا آنتن دهی موبایل و شبکه های مجازی در همه مناطق درست است؟

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی فرار دانش آموزان از درس خواندن و افزایش دانش آموزان کارگر را از نگرانی های موجود در زمینه آموزش های غیرحضوری برشمرد و افزود: طرحی در این باره از سوی دولت پیشبینی نشده است، اما خانواده ها در این زمینه باید مدیریت داشته باشند.

وی با بیان اینکه مسؤولان آموزش و پرورش تأکید دارند که آموزش ها به صورت حضوری باشد، گفت: نوع، کیفیت و زمان استفاده از فضای مجازی در راستای آموزش های غیر حضوری باید از سوی خانواده مدیریت شده و آموزش و پرورش نیز آسیب های موجود در این عرصه را به حداقل برساند.

حجت الاسلام فلاحی با تأکید بر اینکه مجلس بر مسأله اجرای «عدالت آموزشی» نظارت جدی دارد، اضافه کرد: اگر در زمینه آنتن دهی و زیرساخت های اینترنتی مشکلاتی وجود داشته باشد، آن را تذکر می دهیم و اصلاح خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به آسیب های موجود در زمینه طرح توزیع سیم کارت شاد ابراز کرد: این طرح مشکلات بسیاری داشته و وزیر آموزش و پرورش قول اصلاح آنها را داده است؛ محدودیت های موجود در این سیم‌کارت، آن را غیر کاربردی می کند و امیدواریم امسال شاهد اینگونه مشکلات در آن نباشیم.

وی با انتقاد از بی توجهی دولتمردان به مسأله «شبکه ملی اطلاعات» خاطرنشان کرد: متأسفانه این موضوع سال ها است که روی زمین مانده و مسؤولان به آن بی توجه هستند؛ امروز بهترین راه برای جلوگیری از آسیب های فضای مجازی برای دانش آموزان تحقق شبکه ملی اطلاعات است.

پ/مجلس بر مسأله اجرای «عدالت آموزشی» نظارت جدی دارد

حجت الاسلام فلاحی همچنین با اشاره به مصداق های اجرای سند 2030 در برخی نقاط کشور اظهار کرد: شواهدی وجود دارد که از دو سال گذشته، برخی مدارس کشور در قالب های فوق برنامه یا با نصب عکس و پوستر، این سند را به صورت مخفیانه اجرا می کنند؛ تذکرات لازم به این مدیران داده شده و مجلس به این مسأله ورود می کند و به صورت جدی با آن برخورد خواهد کرد./841/ت302/ق

ارسال نظرات