۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۶۶۲۵۳۴
نماینده ولی فقیه در مازندران:

خلاصه کردن انقلاب در مطالبات مادی خیانت و تحریف است

خلاصه کردن انقلاب در مطالبات مادی خیانت و تحریف است
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین لائینی گفت: برخی جریان ها تلاش می کنند انقلاب را در مطالبات مادی خلاصه کنند که این خیانت و تحریف انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جمع مدیر و کارکنان حوزه علمیه خواهران استان با بیان این که قرآن در مسائل علمی و معنوی فرقی میان سهم زنان و مردان نمی گذارد، گفت: این میدان برای هر وارد شونده ای باز هست و تفاوتی میان زن و مرد وجود ندارد.

وی با بیان این که اگر مدرسه نباشد انسان ها استعدادهایشان شکوفا نمی شود، افزود: سازندگان مدرسه و حوزه علمیه بزرگترین خدمت را به جامعه می کنند.

ضرورت تقویت تحصیلات تکمیلی در حوزه علمیه خواهران

نماینده ولی فقیه در مازندران، تأسیس حوزه علمیه برای خواهران را یک ضرورت دانست و با بیان این که تقویت تحصیلات تکمیلی در حوزه علمیه خواهران باید مورد توجه قرار گیرد، بیان داشت: باید با تقویت تحصیلات تکمیلی نگذاریم استعدادها در یک سطح معینی مجبور به توقف شوند و باید ادامه پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به دشمنی دیرینه بدخواهان معاندان با حوزه های علمیه و روحانیت، افزود: با توجه به ظرفیت هایی که در کشور وجود دارد ما هنوز نیاز به توسعه مدارس علمیه و تربیت و پرورش طلاب و روحانیان بیشتری هستیم.

یک سوم مساجد کشور از نعمت امام جماعت بی بهره هستند

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که از 80 هزار مسجدی که در سطح کشور وجود دارد یک سوم آن از نعمت امام جماعت بی بهره هستند، گفت: در مازندران نیز با توجه به چهار هزار روستایی که داریم تعداد بسیار کمی از روحانیت و مبلغ برخوردار هستند.

وی با اشاره به این که بسیاری از مساجد شهرهای استان امام جماعت ندارند، افزود: امام جماعت خطوط مقدم ما برای روشن کردن چراغ یا حرکت فرهنگی و اجتماعی در جامعه محسوب می شوند.

امام جمعه ساری با بیان این که برخی روستاهای ما در طول سال حتی یک روحانی و مبلغ به آنجا اعزام نمی شود، گفت: به همین دلیل در بخش تربیت طلاب و روحانی با کمبودهای جدی مواجه هستیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که نیمی از جمعیت استان را بانوان تشکیل می دهند، افزود: تعداد متخصصان حوزه دینی که بتوانند به نیازهای این بخش پاسخ دهند بسیار کم است.

ضرورت تقویت و توسعه مدارس علمیه خواهران

وی بر ضرورت تقویت و توسعه مدارس علمیه خواهران استان با هدف جذب بیشتر طلاب علاقه مند به تحصیل در حوزه تأکید کرد و گفت: باید از ظرفیت های فعلی به نحو مطلوب استفاده و برای ارتقاء کمی و کیفی آنها تلاش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که هر چه نگاه، انگیزه و رغبت جامعه مادی تر شود داوطلبین حوزوی ما کمتر خواهد شد، افزود: هر چه بتوانیم جامعه را معنوی، ایمانی و مذهبی تر کنیم رغبت برای تحصیل در حوزه بیشتر خواهد شد.

امام جمعه ساری با تأکید براین که باید در برابر نگاه مادی گرایانه مقابله و مقاومت کنیم و نگذاریم انگیزه ها مادی شود، ادامه داد: انقلاب ما برای معنویت و احیای دین شکل گرفته است.

تحریف انقلاب با خلاصه کردن اهداف انقلاب در مسائل مادی

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که برخی جریان ها تلاش می کنند انقلاب را در مطالبات مادی خلاصه کنند، افزود: این جریان ها به تلاش می کنند اهداف متعالی انقلاب اسلامی را به مطالبات مادی تنزل دهند که این خیانت به انقلاب و تحریف انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت مراقبت از اخلاق و تقوای طلاب تأکید کرد و گفت: نگاه جامعه به حوزویان خاص است و رفتارهای ناهمخوان با موازین تقوا، غیر اخلاقی و معنوی را از این بخش بر نمی تابد.

امام جمعه ساری با تأکید براین که تقویت معنویت، اخلاق و تقوا در حوزه علمیه خواهران بایبد بیشتر مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: علاوه بر این فرهیختگان حوزه های علمیه خواهران باید بیشتر به جامعه معرفی شوند.

وی با بیان این که باید زمینه معرفی خواهران محقق، اندیشمند و سخنران بیشتر فراهم شود، افزود: باید تعامل و ارتباطات علمی و تبلیغی این افراد با مراکز دانشگاهی و همچنین آموزش و پرورش بیشتر تقویت شود.

امام جمعه ساری با اشاره به این که حضور طلاب در هر جایی همراه با جاذبه بوده است، گفت: باید از ظرفیت بالای طلاب در تقویت فرهنگ دینی و تحول افرینی در دانشگاه ها و مدارس استفاده شود./950//210/خ

ارسال نظرات