۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۶۶۶۲۱۴
حجت الاسلام حیدری خبر داد؛

۱۱۶ وقف جدید به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان در مازندران

۱۱۶ وقف جدید به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان در مازندران
مازندران - مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از ۱۱۶ وقف جدید به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران عصر امروز در دیدار مدیران اوقاف استان با استاندار مازندران به وجود بیش از 14 هزار موقوفه در استان اشاره کرد و گفت: بیشتر این موقوفات با نیت عزاداری امام حسین(ع) وقف شده است.

وی با بیان این که مازندران بیشترین تعداد رقبات و امامزادگان را در کشور دارد، افزود: وجود هزار و 361 امامزاده در استان نشان دهنده دینداری و علاقه مردم این استان به اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که مازندران بیش از هشت هزار مکان مذهبی در سطح استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: این نشان دهنده باور دینی و اعتقادات مذهبی مردم استان است.

مدیر کل اوقاف مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که سال گذشته 57 وقف در استان داشتیم، افزود: این تعداد امسال تاکنون به 116 مورد رسید که ارزش ریالی این موقوفات جدید 500 میلیارد تومان است.

وی همچنین از شناسایی ده طرح بزرگ اقتصادی موقوفات در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: با ورود سرمایه‌گذار و حمایت مسؤولان استانی و کشوری شاهد شکوفایی بزرگی در حوزه موقوفات استان خواهیم بود.

حجت الاسلام حیدری در بخش دیگری از سخنان خود به برخی فعالیت های این اداره کل در ایام شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و با بیان این که در موج اول کرونا هفت دستگاه تنفسی پس از اخذ مجوز از مازاد موقوفات خریداری و در اختیار بیمارستان آیت الله روحانی بابل قرار گرفت، افزود: تهیه دستگاه سی تی اسکن، ام‌آرآی و آمبولانس برای بیمارستان امام خمینی(ره) ساری از محل موقوفات این شهرستان از جمله مهم ترین اقدامات صورت گرفته در حوزه درمانی است.

وی همچنین از تولید هشت هزار ماسک روزانه در دوازده کارگاه در ایام شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: 90 هزار بسته معیشتی در سطح استان در قالب کمک‌های مؤمنانه در ماه محرم از محل موقوفات توزیع شد.

مدیر کل اوقاف مازندران با اشاره به این که مجموعه اوقاف در شرایط سخت نظیر سیل و همچنین شیوع ویروس کرونا در کنار مردم بوده است، تصریح کرد: در سال جدید صد هزارر بسته کمک معیشتی و غذای گرم از محل موقوفات تهیه و در مناسبت های مختلف در میان نیازمندان و خانواده های کم درآمد استان توزیع شد.

احمد حسین زادگان، استاندار مازندران نیز در این جلسه در پاسخ به درخواست مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران برای بازگشایی آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان گفت: آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه‌ای که از زائران کمتری برخوردار هستند می‌توان بازگشایی کرد اما برای امامزادگانی که تردد در آن زیاد است باید پروتکل‌ها رعایت شود.

وی تاکید کرد: ضرورت دارد در بقاع متبرکه با تردد بالا از سوی ادارات اوقاف شهرستانها، فرمانداری‌ها و مراکز بهداشت پروتکل‌های بهداشتی ایجاد شود و سپس ادارات اوقاف با رعایت دستورالعمل‌ها می‌توانند اقدام به بازگشایی بقاع متبرکه کنند.

استاندار مازندران با بیان این که همه این اقدامات را برای سلامتی مردم انجام می‌دهیم، افزود: هر روز هر شب آمار را چک می‌کنم ما هم دلمان نمی‌خواست محرم و صفر این گونه برگزار شود اما مجبور هستیم، تنها کسی که مصوبات کرونا را کاملاً اجرا می‌کنند شخص رهبر معظم انقلاب است و ما باید این را به عنوان یک درس ببینیم./950/پ310/ب1

ارسال نظرات