۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۶۷۰۴۲۵

كتاب «نظریه پولطلا» روانه بازار کتاب شد

كتاب «نظریه پولطلا» روانه بازار کتاب شد
كتاب «درآمدی بر نظریه پولطلا؛ نظام پولی تمدن نوین اسلامی» (تألیف دكتر سید محمدحسین متولی امامی و استاد محمدحسن غلامی) توسط انتشارات كتاب فردا به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، كتاب «درآمدی بر نظریه پولطلا؛ نظام پولی تمدن نوین اسلامی» (تألیف دكتر سید محمدحسین متولی امامی و استاد محمدحسن غلامی) توسط انتشارات كتاب فردا به چاپ رسید.

این كتاب با پشتوانه 15 سال مطالعه كتاب‌خانه‌ای و میدانی تألیف شده، پیشنهادی برای تغییر نظام پولی در شرایط كنونی جمهوری اسلامی است.

در این کتاب از سویی به بحران پول اعتباری و غیرانسانی‌ بودن تبعات آن در سده اخیر اشاره گردیده و از سوی دیگر، بر ظرفیت‌های تمدنی نظام پولطلا برای برداشتن گام دوم انقلاب اسلامی و حل معیشت مسلمانان در برابر تمدن غربی تأكید شده است.

این اثر، با بررسی فقهی پول اعتباری، این نظام پولی را ناهماهنگ با اهداف و مقاصد شارع ارزیابی كرده و راهبرد خروج از وابستگی جمهوری اسلامی به نظام پولی غرب را پیشنهاد می‌دهد و استقلال اقتصادی و ثبات معیشت مسلمانان را احیای پولطلا در بستر جمهوری اسلامی می‌داند.

مهم‌ترین ویژگی كتاب حاضر نسبت به سایر مكتوبات طرف‌داران پولطلا در جهان اسلام، بیان نظام پولطلا با قرائت شیعه و هم‌چنین ارائه راهكارهای عملی برای تحقق تدریجی آن در شرایط جمهوری اسلامی است.

این كتاب در سه فصل تدوین شده كه در فصل اول، به مفاهیم و كلیات بحث اشاره می‌شود. در فصل دوم، بررسی نظریه فقهی پولطلا انجام شده، در فصل سوم، الگوی پولطلا در شرایط جمهوری اسلامی و در فصل چهارم، به ملحقات بحث پرداخته شده است.

جهت تهیه کتاب به آدرس  https://bookroom.ir مراجعه فرمایید./826/

ت/كتاب «نظریه پولطلا» روانه بازار کتاب شد

ارسال نظرات