۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۶۸۴۳۸۳
امام جمعه موقت کرمانشاه:

کار دینی و فرهنگی تعطیلی ندارد

کار دینی و فرهنگی تعطیلی ندارد
کرمانشاه ـ حجت الاسلام والمسلمین حجتی گفت: کار فرهنگی و دینی تعطیلی ندارد، زمانی که ما با خیال راحت درب مسجد را می بندیم تازه کار فرهنگی دشمن علیه جوانانمان آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی امروز در دیدار با جمعی ائمه جمعه محلات شهر کرمانشاه اظهار داشت: جایگاه مسجد و نماز جماعت به جز در بحث اعتقادی و ایمانی از نقش و کارکرد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بسیار بالایی برخوردار است.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: با نگاهی به تاریخ مساجد در جهان اسلام پی می بریم که نقش عبادی تنها یکی از دهها نقش این مکان مقدس بوده است، مسجد در زمان پیامبر اکرم (ص) یک پارلمان عمومی برای امت اسلام بوده است و بسیاری از مسایل روز مسلمین در آنجا مطرح و برای آن راهکار پیدا می شد.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خوشبختانه در هر محله و شهرکی در کرمانشاه حداقل یک مسجد داریم، بنابراین باید از این پتانسیل ها برای ایجاد فرهنگ سازی و دیگر برنامه های دینی به صورت کامل بهره ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی ادامه داد: موضوع دیگری که همواره در چنین جلساتی مطرح می شود، بحث جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و کانون های فرهنگی آن است. در این شرایط نامناسب اجتماعی و خطرات فرهنگی بهترین و امن ترین مکان برای هر کسی مسجد است.

امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به اینکه باید در مساجد برنامه ها متنوع فرهنگی با رویکرد دینی مدنظر ائمه جماعت و دیگر متولیان فرهنگی باشد، گفت: باید فعالیت مساجد اینگونه نباشد که تنها برای مراسم و روزهای خاصی برنامه داشته باشند و بعد از آن تعطیل شوند تا مراسم دیگر.

وی تصریح کرد: کار فرهنگی و دینی تعطیلی ندارد، زیرا زمانی که ما با خیال راحت درب مساجد را بر روی جوانان می بندیم این دشمنان هستند که شبکه های ضدفرهنگی و دین ستیز ماهواره ای خود را به صورت 24 ساعته پشتیبانی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی تاکید کرد: البته باید اذعان کرد که بسیاری از مساجد و کانون های فرهنگی از نبود بودجه کافی برای اداره کارها رنج می برند، بنابراین از متولیان امور فرهنگی درخواست می کنیم که اجازه ندهند مشکلات مالی که رقم آن به حدی نیست که فلان اداره کل را تحت فشار قرار دهد، فعالیت کانون های فرهنگی را به تعطیلی بکشاند.

امام جمعه موقت کرمانشاه در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: از شما ائمه بزرگوار جماعت مساجد شهر کرمانشاه نیز درخواست داریم که در کنار اقامه نماز جماعت در دیگر کارهای فرهنگی و مذهبی همراه جوانان باشید زیرا حضور شما در این برنامه ها باعث دلگرمی بیشتر جوانان و نوجوانان خواهد شد./1400/

ارسال نظرات