۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۶۸۷۸۷۳

کنفرانس «یوم حسین» در دانشگاه پزشکی پاکستان برگزار شد

کنفرانس «یوم حسین» در دانشگاه پزشکی پاکستان برگزار شد
کنفرانس «یوم حسین» با اهتمام سازمان دانشجویان شیعه پاکستان و با شرکت علما و روحانیون مذاهب مختلف اسلامی در دانشگاه پزشکی نشتر پاکستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، کنفرانس «یوم حسین» با اهتمام سازمان دانشجویان شیعه شاخه ای ملتان پاکستان و با شرکت علما و روحانیون مذاهب مختلف اسلامی از جمله حجت السلام والمسلمین نصرت عباس بخاری مبلغ بین المللی پاکستان، رانا الطاف حسین معاون دانشگاه، تعداد زیادی از پزشکان و دانشجویان علوم پزشکی با مراعات پروتکل های بهداشتی کرونا در تالار دانشگاه پزشکی نشتر پاکستان برگزار شد.

رانا الطاف حسین معاون دانشگاه پزشکی نشتر پاکستان در سخنانی با عرض تقدیر و تشکر از عوامل برگزار کننده کنفرانس و حضار محترم و گفت: عاشورا طراوت تازه ای به اسلام می بخشد.

وی افزود: کربلا درس مبارزه و استقامت دربرابر ستمگران هر زمان می دهد، ما باید در زندگی روزمره خودمان کربلا را دنبال کنیم.

حجت السلام والمسلمین بخاری در سخنان خود با بیان این که کربلا اندیشه بشری را اوج و استعلاء می دهد، انتشار و گسترش از ویژه گی های کربلا دانست و گفت: همه ما باید از کربلا درس بیأموزیم و برنامه های زندگی و اجتماعی خود را با کربلا هماهنگ کنیم.

این روحانی پاکستانی با اشاره به این که کربلا فقط یک جنگ بین دو گروه نیست بلکه حماسه ای بین حق و باطل است، اظهار داشت: امام حسین علیه السلام از آغاز و نتائج این جنگ آگاه بوده و یاران باوفای خود را نیز از آن باخبر فرموده بودند، اما بخاطر هدف مقدس بر سرزمین کربلا حضور یافتند و به همراه عزیزان خود جام شهادت را نوش کردند.

وی با تاکید به این که حماسه کربلا یک جنگ معمولی نیست و الا همانند دیگر جنگ ها به فراموشی سپره می شد، ادامه داد: در زنده و تازه نگهداشتن حماسه کربلا، آثار و فداکاری های امام حسین علیه السلام و یاران باوفای ایشان دست با قدرت خداوند ملموس است، آن ذات لایزال این حماسه را زنده و پاینده نگهداشته است.

در آخر این کنفرانس با اهدای جوایزی از شرکت کنندگان تقدیر بعمل آمد./988/

ارسال نظرات