۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۶۸۸۰۴۰
مسئول یمنی:

سازمان ملل به‌دنبال حل بحران یمن نیست

سازمان ملل به‌دنبال حل بحران یمن نیست
طلعت الشرجبی سخنگوی شورای عالی امور بشردوستانه یمن گفت: سازمان ملل به دنبال راهکاری برای حل بحران یمن نیست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، طلعت الشرجبی سخنگوی شورای عالی امور بشردوستانه یمن، سازمان ملل متحد را متهم به سرمایه گذاری در بحران انسانی در یمن و تلاش برای طولانی شدن آن بدون ارائه راه حل‌های مشخص برای این بحران کرد.

وی افزود: سازمان ملل متحد تنها بحران یمن را مدیریت می‌کند و درصدد یافتن راهکار اساسی نیست و یمنی‌ها در گزارش‌ها و بیانیه‌های سازمان ملل متحد تنها آمار و ارقام هستند.

سخنگوی شورای عالی امور بشردوستانه یمن اضافه کرد، آنان از کمبود آب سخن می‌گویند؛ در حالی که یونیسف تامین مایحتاج ایستگاه‌های آب و فاضلاب را متوقف کرده است.

الشرجبی از سازمان ملل متحد خواست تا اگر به دنبال حل بحران یمن هستند، آن چه در این کشور در جریان است را به چشم یک جنگ بین المللی و نه جنگ داخلی بنگرد.

عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است./۹۸۸/

منبع: المسیره

ارسال نظرات