۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۶۸۸۳۱۱
در گفت‌وگو با رسا مطرح شد؛

تحقق وعده‌ها؛ کلید اصلی بازسازی اعتماد عمومی

تحقق وعده‌ها؛ کلید اصلی بازسازی اعتماد عمومی
خراسان شمالی- حجت‌الاسلام نجفی زاده با اشاره به تأکید رهبری مبنی بر بازسازی اعتماد مردمی، گفت: عملی کردن حرف‌ها و وعده‌ها کلید اصلی بازسازی اعتماد عمومی است.

حجت‌الاسلام محمد نجفی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نخستین دیدار رییس‌جمهور و اعضای هیأت دولت سیزدهم، به تبیین رهنمودهای ایشان در این دیدار پرداخت.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ترمیم دیوار بی‌اعتمادی مردم به دولت، اظهار کرد: بازسازی اعتماد عمومی مردم به ساختار دولت تک‌بعدی و تک عاملی نیست؛ بلکه حاصل مجموعه‌ای از رفتارها و تصمیمات است.

حجت‌الاسلام نجفی زاده با اشاره به اینکه برای احیای اعتماد نمی‌توان نسخه تک‌بعدی پیچید، تصریح کرد: نزدیک شدن به مردم با حضور میدانی، رفتاری مهم برای بازسازی اعتماد و مقدمه‌ای برای تغییرات ملموس در زندگی مردم است.

وی خاطرنشان کرد: مسؤولی که عادت به حضور در میان مردم دارد، کمتر حرفی میزند که به آن عمل نکند؛ چون عمل به حرف‌هایی که به مردم گفته می‌شود نیز از دو جهت اهمیت دارد: یکی ایجاد این احساس که تفاوتی میان حرف و عمل دولتمردان نیست، دیگر اینکه می‌توان به وعده‌های مسؤولان امید داشت.

حجت‌الاسلام نجفی زاده افزود: بنابراین انتظار این است که امر پسندیده و ممدوح حضور در بین مردم به اقدامات اساسی و تحول‌آفرین که مبتنی بر عقلانیت انقلابی است، رقم بخورد.

وی اظهار کرد: در واقع شاید محوری‌ترین مؤلفه در بازسازی اعتماد عمومی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب رفع همین حس ناامیدی از عملی شدن وعده‌ها باشد.

حجت‌الاسلام نجفی زاده با بیان اینکه دولت سیزدهم می‌تواند در کوتاه‌مدت این حس را تغییر دهد و در طول زمان از بین ببرد، اضافه کرد: عملی کردن حرف‌ها و وعده‌ها هرچند راهی سخت و دشوار است، ولی کلید اصلی بازسازی اعتماد عمومی است.

وی اظهار کرد: هرچند در مسیر پیچیده عملی شدن وعده‌ها حتماً موارد قابل‌ توجهی از عملکرد دستگاه بزرگ اجرایی با کمبودها و اشتباهاتی مواجه خواهد شد، اما حرکت صحیح در این مسیر و اجرایی کردن وعده‌های داده‌شده به‌مرور سبب‌ ترمیم اعتماد عمومی مردم به دولت می‌شود./9314/ت302/

هادی رحیمی
ارسال نظرات