۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۶۹۴۴۵۲
حجت الاسلام حسینی کارنامی:

عرفان علامه حسن زاده آملی عجین با مبانی اهل بیت است

عرفان علامه حسن زاده آملی عجین با مبانی اهل بیت است
مازندران - استاد حوزه علمیه گفت: عرفان اصیلی که شخصیت هایی همچون علامه حسن زاده آملی ها تبلیغ کردند عجین با اهل بیت(ع) و ادعیه معصومین(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام حسینی کارنامی، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی مازندران امروز در مراسم بزرگداشت اربعین علامه حسن زاده آملی که در مصلی امام خمینی(ره) ساری برگزار شد، علامه حسن زاده آملی را از مفاخر جهان اسلام معرفی کرد و گفت: این شخصیت برجسته مایه فخر جهان اسلام و ایران اسلامی است.

وی، توسعه علمی، فضائل اخلاقی، تحکیم باورهای دینی، گسترش نشر احکام دینی در جامعه را رسالت عالمان دینی، حوزه های علمیه و دانشمندان اسلامی عنوان کرد.

حجت الاسلام حسینی کارنامی با اشاره به جایگاه عالمان طبرستان در عمل به رسالت خود در برابر دین و اسلام ناب، گفت: عالمان مازندرانی نقش و سهم بسیار زیادی در نشر و گسترش اسلام ناب داشتند.

استاد حوزه علمیه مازندران، نخستین رسالت عالمان دینی به عنوان وارثان انبیاء الهی در جامعه اسلامی را دعوت مردم به عبودیت دانست و تصریح کرد: عالمان دینی همواره جامعه انسانی را به سمت ارزش ها، باورها و حقایق دینی دعوت کردند.

وی با بیان این که دعوت به توحید الهی و یگانگی خدا محور اصلی رسالت عالمان دینی بوده است، بیان داشت: شخصیت های بزرگی همچون علامه حسن زاده آملی نیز در همین مسیر گام برداشتند.

حجت الاسلام حسینی کارنامی در ادامه سخنان خود با بیان این که همان طور که علامه حسن زاده آملی فرمود عرفان منهای اهل بیت(ع) مردود است، ادامه داد: عرفان تصوفی که برخی ها آن را دنبال می کنند دکان بازی و ریاضت های انحرافی است.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: مسیر اهل بیت(ع) و عرفان اصیلی که شخصیت هایی همچون علامه حسن زاده آملی ها تبلیغ کردند عجین با اهل بیت(ع) و ادعیه معصومین(ع) است.

وی با اشاره به این که عرفان و عبادت خدایی که آنها دعوت می کنند عبودیت به حضرت حق است، ادامه داد: بزرگانی همچون علامه حسن زاده آملی همواره در جهت بسط و گسترش فضائل اخلاقی و عرفانی در جامعه گام برداشتند.

حجت الاسلام حسینی کارنامی در ادامه سخنان خود به برخی ویژگی های موجود در آثار عرفانی علامه حسن زاده آملی اشاره کرد و گفت: شریعت گرایی یکی از این ویژگی ها است و معیار و آیینه ای که نشان می دهد عرفان شیعی و اصیل اسلامی سخن پیامبر گرامی اسلام است.

وی، درد خلق خدایی دانستن و کشیدن را یکی دیگر از ویژگی های موجود در آثار عرفانی علامه حسن زاده آملی دانست و افزود: این شاکله عرفان اصیل اسلامی ما است که در حالات عرفا بود.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه سخنان خود گریز از خودستایی را یکی دیگر از ویژگی های موجود در آثار عرفانی آیت الله حسن زاده آملی معرفی کرد و گفت: جای جای عرفان علامه حسن زاده آملی عرفان اهل بیتی است./950/پ۲۱۰/

ارسال نظرات