۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۶۹۶۹۷۵
امام جمعه ملبورن استرالیا:

اسلام پرچم دار صلح و برادری است

اسلام پرچم دار صلح و برادری است
حجت الاسلام والمسلمین وحیدی قرآن کریم را به عنوان کتاب الهی، مدافع و حامی اصلی تمام بشریت دانست و گفت: دین مبین اسلام پرچم دار صلح و برادری در جهان است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ اشفاق وحیدی امام جمعه شهر ملبورن استرالیا، در خطبه های سیاسی - عبادی نماز جمعه این هفته که در مجتمع والعصر این شهر، باحضور تعداد زیادی از نمازگزاران و علاقه مندان به این عبادت الهی برگزار شد، گفت: اسلام پرچم دار صلح و برادری است.

وی با بیان این که ما باید به دنبال دین و اعتقادی باشیم که دل ها را به یکدیگر پیوند بزند و از اختلاف افکنان اعلام بیزاری کند، گفت: هیچ دینی مانند دین مبین اسلام و شریعت محمدی(ص) دارای چنین ویژگی نیست، این فقط دین اسلام است که به بشریت درس آزادگی، حقوق، اخلاق، برادری، صبر و بردباری را می دهد.

این روحانی استرالیایی با تاکید به این که سیره اهلبیت علیهم السلام دارای یک پیامی است و آن این است که علیه ظلم بایستید و در کنار مظلومان قرار گیرید، ابراز داشت: اسلام تنها دین است که هرکس زیر پرچم آن قرار گرفت از امنیت و سلامتی برخوردار می شود.

وی قرآن کریم را به عنوان کتاب الهی، مدافع و حامی اصلی تمام بشریت دانست و تصریح کرد: دوری از قرآن کریم و اهلبیت علیهم السلام عامل اصلی مشکلات فعلی جهان اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین وحیدی نسل جوان را سرمایه و امید اصلی هر جامعه اعلام داشت و تاکید کرد: متأسفانه امروز جوانان ملت با مشکلات، اقتصادی، بیکاری و ازدواج روبرو اند و دولت ها موظف اند که هرچه زودتر جامعه را از این معضل اجتماعی پاکسازی کنند.

وی با اشاره به این که قدرت های استکباری به بهانه آزادی و حقوق مدنی، تلاش می کنند تا جوانان را به انحراف بکشانند و جامعه اسلامی و دینی را از این طریق تضعیف نمایند، اظهار داشت: درچنین اوضاع، همه ما وظیفه داریم که شکل درست دین مبین اسلام را به درجامعه ارائه کنیم تا مشکلات فکری جوانان پایان یابد.

امام جمعه شهر ملبورن استرالیا با بیان این که پیام دین اسلام این است که مظلوم از هر دین و مذهبی باشد باید از او حمایت کرد، گفت: قرآن کریم و دین مبین اسلام حامی و پاسدار واقعی عزت و آبروی انسان ها و ارزش های انسانی است.

وی خواستار مقابله با افراد فاسد جامعه و کسانیکه به دنبال پاشیدن بذر نفاق، هرج و مرج در جامعه هستند شد و گفت: هرگز نباید به چنین افرادی اجازه داد که در جامعه آزادانه فعالیت کنند و از افکار فاسد خود، جامعه را مسموم نمایند./988/

ارسال نظرات