۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۶۹۷۴۸۲

دست رد پاکستان به سینه آمریکا/ نمایش دموکراسی واشنگتن بایکوت شد

دست رد پاکستان به سینه آمریکا/ نمایش دموکراسی واشنگتن بایکوت شد
وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه ای رسمی در پاسخ به دعوت رسمی واشنگتن از اسلام آباد برای شرکت در نشست دو روزه دموکراسی اعلام کرد که در این نشست شرکت نخواهد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، وزارت امور خارجه پاکستان در این بیانیه، ضمن تشکر از دعوت رسمی آمریکا و با تاکید بر اینکه اسلام آباد اهمیت زیادی به اصول و ارزش های دموکراسی قائل است، یک روز قبل از شروع این اجلاس نمایشی، این گونه نوشته است که "فکر می کنیم بتوانیم در باره این موضوع، در یک فرصت مناسب در آینده (با آمریکا) گفت و گو کنیم. "

این بخش از بیانیه رسمی وزارت خارجه پاکستان که روز گذشته منتشر شده، رسما بیانگر دست رد اسلام آباد به سینه واشنگتن برای شرکت در نشست جهانی موسوم به اجلاس دمکراسی است که قرار است به زود و به شکل مجازی برگزار شود.

این نشست قرار است بصورت مجازی برگزار شود. نام کشورهایی نظیر روسیه و چین در فهرست دعوت شدگان دیده نمی شود. واشنگتن از ۱۱۰ کشور برای شرکت در این اجلاس دعوت کرده است.

آمریکا، کشوری که به تازگی از سوی مؤسسه بین المللی کمک به دموکراسی و انتخابات (IDEA) درفهرست سیاه دمکراسی قرار گرفته، در اقدامی نمایشی قرار است به زودی میزبان نشست جهانی دموکراسی باشد.

وزارت خارجه آمریکا درحالی در یک حرکت نمایشی قصد برگزاری نشست دموکراسی با دعوت از ۱۱۰ کشور جهان را دارد که خود دمکراسی در کشور میزبان با توجه به سرکوب خیزش های مدنی، رفتارهای نژادپرستانه و آنچه در ششم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۷ دی ماه ۱۳۹۹) و درحمله به کنگره آمریکا از سوی سفیدپوستان آمریکایی رخ داد، از سوی معتبرترین نهادها و موسسات بین المللی زیر سوال قرار گرفته است./۹۸۸/

ارسال نظرات