۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۶۹۷۵۲۹
آیت الله صدیقی:

مذاکره کنندگان فعلی برای ملت ایران و رفع تحریم ها تلاش می کنند

مذاکره کنندگان فعلی برای ملت ایران و رفع تحریم ها تلاش می کنند
امام جمعه موقت تهران گفت: مذاکره قبلی باخت بود اما امروز مذاکره کنندگان ما افرادی محکم و با مطالعه هستند که در رابطه با لغو همه تحریمها تلاش می کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به نظام ولایت فقیه گفت: در رأس این حکومت نائب امام زمان قرار دارد و دولت، قوه قضاییه و مجلس ما پرتلاش، مردمی و قدرتمند هستند که ما بهتر از این مسئولان در سرتاسر دنیا سراغ نداریم؛ همچنین مسئولین ما مردمی دارند که هیچ زمانی و هیچ مکانی مردمی به فداکاری و صبوری مردم مانداشته است و حتی در صدر اسلام نیز چنین مردمانی وجود نداشت.

وی افزود: مسئولین باید قدر این ملت را بدانند و نسبت به این ملت همان دید امام را داشته باشند که اینها ولی نعمت ما هستند؛ پس ارگان‌های جمهوری اسلامی نباید مردم را تحقیر کنند و جلوی میز قاضی، شخص عادی احساس کرامت نکند، اگر شخصی وارد نهادی یا ارگانی می‌شود و سخنی دارد، نباید احساس کند کسی به او اهمیت نمی‌دهد و مورد بی‌توجهی قرار بگیرد و کرامتش از بین برود.

خطیب جمعه تهران ضمن تبریک روز پرستار و ولادت حضرت زینب سلام الله علیها، اظهار داشت: پرستاری شغل عجیبی است و هم از روایات و از سخنان بزرگان بر می آید که پرستاری جایگاه والایی دارد؛ حضرت امام فرمودند شغل پرستاری شغلی است که با برترین عبادت ها وقتی مقایسه شود، در ردیف برترین آنها قرار می‌گیرد.

همچنین وی تصریح کرد: علامه طباطبایی فرمودند حاضرم هفتاد سال عبادت خود را با یک شب پرستاری در راه خدا معاوضه کنم؛ امام خامنه ای نیز در رابطه با پرستار می فرمایند: پرستار هم فرشته رحمت برای بیمار است و هم مددکار پزشک است، هم غمگسار مریض است؛ پرستار هم با جسم و هم با روح بیمار سروکار دارد.

آیت الله صدیقی گفت: از این‌رو رهبری تاکید بر روی حقوق و مزایای این قشر دارند و این مسأله را تعقیب کردند؛ پرستاری همیشه با ارزش و مقدس بوده به خصوص در ایام کرونا که در این ایام پرستاران جزء جامعه جهادگر به حساب آمدند و رزمنده شدند و شهید دادند.

وی با اشاره به مذاکرات وین خاطرنشان کرد: این مذاکره با مذاکرات قبلی که داشتیم تفاوت دارد؛ آنها نسیه گرفتند و مذاکره قبلی، برد باخت بود اما امروز مذاکره کنندگان ما افرادی قرص، محکم و با مطالعه هستند که در رابطه با لغو همه تحریم ها تلاش می کنند و مذاکره اینها برای مذاکره نیست بلکه برای ملت ایران است.

امام جمعه موقت تهران عنوان گرد: علت ریشه‌دار شدن درخت انقلاب اسلامی این است که دنیا به نفع ما قدم برداشته است؛ آمریکا در دوره‌های مختلف خصوصا در دوران ترامپ و قبل از آن که مذاکرات شروع شد، در سه جبهه علیه نظام جمهوری اسلامی توطئه های خود را اجرایی کردند که یکی از آنها خزانه‌داری آمریکا بود که مرتب تحریم‌های به تعبیر خودشان فلج‌کننده را اعمال می‌کردند.

وی ادامه داد: دومین کارشان در وزارت امور خارجه بود که با مسافرت های مستمر به کشورهای مختلف، دولت‌ها را تهدید می‌کردند که با ما وارد معامله نشوند؛ شرکت‌ها و اشخاصی که با ما معامله می‌کردند را جریمه می کردند و همچنین مسئله سوم، سازمان سیا بود که در صدد ایجاد ناامیدی در مردم بود تا مردم از مشکلا خسته شده و علیه نظام و انقلاب خود، یعنی علیه خانه و خانواده خود به جان هم بیفتند.

آیت الله صدیقی با اشاره به افزایش صادرات، واردات و فروش نفت در هشت ماه دولت جدید گفت: این مقاومت ما جواب داده است منتها باید این چند صباح را نیز مردم با صبر و استقامت سپری کنند تا دولت جدید بتواند به نتیجه برسد؛ اکنون کم آبی هست و دشمن می خواست مردم را به خاطر این مسئله رو به روی یکدیگر قرار دهد ولی مردم ایران با هم متحد بودند، نیروی انتظامی از مردم است مردم نیز از نیروی انتظامی.

وی با اشاره به دیدار دانشجویان با رئیس جمهور اظهار داشت: ما دیدیم که رییس جمهور محترم در جمع دانشجویان حاضر شد و با رویی گشاده به سوالات و انتقادات آنها پاسخ داد و دست نیاز دولت را به سوی دانشجویان دراز کرد؛ دولت به تنهایی نمی‌تواند کاری کند همان گونه که جنگ، جنگی بود که مردم با کمک دولت موفق شد و اکنون نیز جنگ های مختلفی در جمهوری اسلامی وجود دارد که دولت به تنهایی نمی‌تواند مانع را برطرف کند، بلکه مردم نیز باید پای کار باشند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
موسی روح الامینی
Finland
۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۲
ایران باید مطابق بند ۳۷ برجام عمل کند.
بند ۳۷ برجام می گوید.. چنانچه تحریمات جزئاً یا کلاً مجدداً اعمال شوند.. ایران این امر را به منزله زمینه ای برای توقف کلی یا جزئی تعهدات خود وفق این برجام قلمداد خواهد کرد.
پس ایران باید با نوشتن نامه ای به اعضای برجام اعلام کند مطابق بند ۳۷ تمام تعهدات برجامیدخود را متوقف می کند و غنی سازی ۹۰ درصدی را شروع کند....
0
0