۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۶۹۷۹۳۵
نفوذ در قلب اسلام (۱۸)؛

تحریف سخنان و اندیشه های امام توسط نزدیکان/ چراغ سبز دولت روحانی به نفوذی‌ها

تحریف سخنان و اندیشه های امام توسط نزدیکان/ چراغ سبز دولت روحانی به نفوذی‌ها
حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی گفت: بدون توجه به اندیشه های امام راحل پیشرفت نظام صورت نمی گیرد، اما متأسفانه امروز شاهد تحریف امام توسط نزدیکان ایشان هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی سلیمانی اردهالی، نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در گفت‌‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین اهداف دشمن برای نفوذ در بیوت مراجع تقلید و حوزه های علمیه پرداخت و گفت: استکبار جهانی برای اینکه از منافع کشورهای دیگر استفاده کند افراد نفوذی را در آن جوامع قرار می دهد تا آنها سیاست ها و منافع استعمار را دنبال کنند.

وی با اشاره به نهضت اسلامی مردم ایران در برابر رژیم منحوس پهلوی ابراز کرد: مردم ایران از وابستگی های شدید رژیم ستمشاهی به بیگانگان به ستوه آمدند و با هدایت های روحانیت و مراجع تقلید توانستند رژیم دست نشانده آمریکا را از ایران بیرون کنند.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب با تاکید بر اینکه استعمار جهانی در چهل سال بعد از انقلاب در اهداف خود ناکام مانده است، اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی شکوه و همینه امریکا فرو پاشید و جهانیان دریافتند که می توانند همانند کشور ایران از زیر سلطه استعمار بیرون بیایند.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی با بیان اینکه استعمار جهانی به دنبال این است که همانند دوران رژیم شاهنشاهی از مملکت ایران در جهت منافع خود استفاده کند، گفت: امروز آمریکا بدین نتیجه رسیده که در رویارویی نظامی با کشور ایران به نتیجه نخواهد نرسید، از این رو امروز آمریکا برای رسیدن به اهداف خود از ابزار نفوذ استفاده می کند. 

وی با اشاره به اینکه همواره نفوذ در ارکان مهم تصمیم گیری جامعه شکل می گیرد، افزود: تحلیل گران سیاسی می دانند که ریشه پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه های علمیه بوده است، بنابراین همان گونه که حوزه های علمیه برای مستضعفان عالم مهم بوده برای دشمنان اسلام چندین برابر اهمیت دارد.

استاد حوزه علمیه قم بر لزوم حمایت و صیانت روحانیت و طلاب از دستاوردهای حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: باید مراجع عظام تقلید، شورای عالی حوزه های علمیه و مدیران ارشد جلوی نفوذ دشمنان به حوزه های علمیه را بگیرند.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب به تبیین شیوه های نفوذ دشمنان در ارکان نظام و حوزه های علمیه پرداخت و افزود: یکی از راه های نفوذ در عقاید مردم است تا آنها نسبت به مراجع تقلید و حوزه های علمیه بی توجه، بی میل شده و تمرد کنند.

لایه های نفوذ در ارکان نظام مخفی و ناپیداست

وی لایه های نفوذ در ارکان نظام اسلامی را مخفی و ناپیدا دانست و گفت: دشمنان سعی می کنند که به صورت پنهان و محرمانه نفوذ در ارکان نظام و حوزه های علمیه داشته باشند و آنها بعد از سی یا چهل سال برخی از پروژه های نفوذ خود را مطرح می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی با بیان اینکه امام راحل (ره) به بحث نفوذ در حوزه های علمیه هشدار دادند و فرمودند که مواظب باشید دشمنان برای پنجاه سال آینده شما برنامه ریزی دارند، ابراز داشت: استاد و مدیر نفوذی را نمی توان شناخت، زیرا از سراسر جهان برای تحصیل و تدریس به شهر قم هجرت می کنند، از این رو ممکن است که برخی عوامل نفوذی سرویس های اطلاعاتی باشند.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب اظهار کرد: باید ما یکپارچه و منسجم از نظام اسلامی حمایت کنیم و به مجاری نفوذ دشمنان آگاهی یافته و راه های نفوذ آنها را ببندیم.

دولت روحانی چراغ سبز مناسبی برای نفوذیان در نهادهای کشور بود

وی با اشاره به اینکه دولت روحانی چراغ سبز مناسبی برای نفوذیان در نهادهای کشور بود، گفت: در دولت قبل دشمنان عناصر خود را در مراکز مهم مملکت جایگزین کردند و در این دوران در نهادهای مهم تصمیم گیری مالی، امنیتی و فرهنگی رسوخ و نفوذ رخ داد.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی بیان کرد: امروز فرصت مغتنمی است که عوامل نفوذی در ارکان نظام شناسایی و از بدنه مدیریتی کلان کشور بیرون انداخته شوند، باید عوامل نفوذی به اشد مجازات محکوم شوند تا درس عبرتی برای دیگران قرار گیرند تا مملکت خود را به دست استعمارگران ندهند.

فقیه و مجتهد نفوذی برای جامعه بسیار خطرناک است

وی فقیه و مجتهد نفوذی را برای جامعه بسیار خطرناک توصیف کرد و گفت: شاید در حوزه نفوذ کمتر صورت بگیرد ولی اهمیت آن بسیار بالاتر است، از این رو اگر یک مرجع غیر انقلابی و نفوذی میان ما باشد، بسیار خطرناک تر از نفوذ به بدنه نظام است، زیرا این مرجع می تواند تمام عقاید مردم را از بین ببرد.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب بازگشت به اندیشه های اصیل امامین انقلاب را راهکار مقابله با نفوذ دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب تمام لایه های نفوذ را می شناسند و جلوی آن را گرفته اند و همچنین امام راحل بارها به مسأله نفوذ در حوزه های علمیه هشدار دادند.

برخی در صددند که اندیشه های امام را تحریف و خاموش کنند

وی با هشدار به تحریف سخنان و اندیشه های امام خمینی(ره) توسط برخی از اطرافیان ایشان تصریح کرد: بدون توجه به اندیشه امام راحل پیشرفت نظام اسلامی صورت نخواهد گرفت، اما متأسفانه اکنون سایه تحریف بر اندیشه های امام راحل را مشاهده می کنیم.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب ابراز داشت: برخی در صددند که اندیشه های امام را تحریف و خاموش کنند، اما این گفتارها را به یاران اصلی امام و نیروها و طلاب انقلابی منتسب کنند، از این رو ما باید اندیشه های اصیل امام راحل را بازخوانی، حفظ و صیانت کنیم تا جلوی نفوذ در ارکان نظام و حوزه های علمیه گرفته شود.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
تحلیل ارزشمندی از این استاد محترم حوزه بود. استفاده کردیم.
0
0