۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۶۹۸۱۶۳
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

حضرت زهرا پیوند قرآن و عترت را ابدی کردند

حضرت زهرا پیوند قرآن و عترت را ابدی کردند
اصفهان ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به توطئه دشمنان برای برهم زدن پیوند قرآن و عترت، گفت: بصیرت الهی حضرت زهرا(س) مانع موفقیت توطئه دشمنان در جدایی میان قرآن و عترت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه علمیه قم، در غدیریه اصفهان، با بیان اینکه کسی که خداوند او را رها نکرده باشد مبتلا به بلایا و مشکلات می‌شود، گفت: کسی که خداوند او را رها کند و دیگر نخواهد تربیت بشود به بلایا مبتلا نمی‌شود. فلسفه دیگر بلایا این است که بت نفسانیت و غرور انسان بشکند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) می‌فرماید اگر در بهشت می‌ماندیم ادعای خدایی می‌کردیم چرا که عجز و ضعف خودمان را متوجه نمی‌شدیم. انسان وقتی خود را مستغنی ببیند سر به طغیان می‌گذارد اما خداوند بلایا را می‌فرستد تا بدانیم مبتلا به ضعف و ناتوانی هستیم.

کرونا ناتوانی و عجز بشریت را اثبات کرده است

حجت الاسلام والمسلمین عالی با اشاره به عجز و ناتوانی بشریت در مقابل ویروس کرونا، اظهار کرد: دانشمندان می‌گویند کل ویروس کرونا در جهان چهار گرم بیشتر نیست اما بشریت را زمین‌گیر کرده است و غرور بشر را از بین برده است. بیماری و مشکلات و بلایا برخلاف عبادت‌ها که ممکن است عجب به دنبال داشته باشد باعث شکسته شدن منیت انسان خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه خداوند بت درون ما را با بلایا و مشکلات می‌شکند و این برای ما دردناک است، تصریح کرد: بلا حکیمانه قرار داده شده است. قرآن کریم می فرماید عمده بلاهایی که بر ما نازل می‌شود بخاطر اعمالی است که انجام داده‌ایم و قرآن می‌فرماید خداوند بسیاری از اعمال و گناهان ما را نادیده می‌گیرد و می‌بخشد.

وی ادامه داد: بلاها در بیرون ما وجود دارد و حذف شدنی نیست ولی مؤمنی که باهوش باشد از بلا بهره خواهد برد و آن را تبدیل به شیرینی و نعمت خواهد کرد، نعمت و بلاها امور نسبی هستند، یعنی ممکن است اتفاقی برای کسی بلا باشد و برای دیگری نعمت محسوب بشود، در مقابل نعمت‌ها اگر عکس العمل نامناسب انسان داشته باشد آن نعمت بلا خواهد شد برعکس اگر در مقابل بلاها عکس العمل مناسب داشته باشیم آن بلا نعمت خواهد شد.

عکس العمل مناسب بلایا را تبدیل به فرصت می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین عالی شکر را عکس العمل مناسب در مقابل نعمت عنوان کرد و گفت: نعمتی که با ناشکری همراه باشد تبدیل به بلا و تهدید خواهد شد، اگر کسی در مقابل بلا عکس العمل درست داشته باشد و صبوری کند خداوند جنودش را به یاری او خواهد فرستاد و همه چیز بستگی به واکنش و عکس العمل ما دارد.

استاد حوزه علمیه قم بندگی کردن در بلایا را عامل گشایش از سوی خداوند متعال ذکر کرد و افزود: بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) بزرگترین تهدید جهان اسلام یعنی انحراف از غدیر صورت گرفت و این تهدید بسیار بزرگی بود که دین خدا را تا قیامت به انحراف می‌برد و تمام تلاش دشمنان این بود که قرآن و عترت را از یکدیگر جدا کنند تا مانع اثرگذاری این دو در جامعه بشوند.

وی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی به در خانه امام علی(ع) رفتند و امیدوار بودند یا امام علی(ع) با اینها بسادگی بیعت کنند یا اینکه وارد درگیری و جنگ داخلی بشوند و یا اینکه امام علی(ع) شهید بشوند و در هر سه صورت پیروزی با دشمنان بود اما وقتی اینها به در خانه امام رفتند حضرت زهرا(س) به پشت در رفتند، اینجا فقط و فقط کار حضرت زهرا(س) بود که به پشت در بروند تا نقشه و توطئه دشمنان خنثی بشود.

بصیرت الهی حضرت زهرا(س) توطئه دشمنان را خنثی کرد

حجت الاسلام والمسلمین عالی در ادامه اظهار کرد: این بصیرت الهی حضرت زهرا(س) بود که به پشت در رفتند، ایشان همان کسی هستند که شیعه و سنی نوشتند که هرزمان پیامبر اکرم(ص) ایشان را می‌دیدند به احترام ایشان بلند شده به استقبالشان می‌آمدند و دست حضرت فاطمه(س) را می‌بوسیدند. حال چنین شخصیتی به پشت در آمده است و دشمنان یا باید از جنازه او عبور کنند تا به امام علی(ع) برسند و ننگی ابدی را به جان بخرند یا اینکه دست خالی به خانه‌های خود بازگردند و این بیچاره‌ها بدترین انتخاب را انجام دادند و تا ابد این ننگ بر دامن آنها خواهد بود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه حضرت زهرا(س) مسیر سعادت و پیوند امامت و عترت را تا ابد برای همه مشخص کردند و مانع موفقیت توطئه دشمنان شدند، تصریح کرد: شیعیان و محبان اهل بیت(ع) و همه کسانی که حقایق تاریخ اسلام را درک کرده‌اند نشانه موفقیت حضرت زهرا(س) در مقابله با دشمنان هستند./1304/پ210/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳
اللّهُمَّ صَلِّ عَلَی فَاطِمَةَ و اَبِیهَا وَ بَعلِهَا وَ بَنِیهَا وَ السِّرِّ المُستَودَعِ فِیهَا بِعَدَدِ مَا اَحاطَ بِهِ عِلمُک

بارپروردگارا، درود فرست بر فاطمه و پدر بزرگوارش و همسر گرامی‌اش و فرزندان عزیزش (و آن رازی که در وجود او به ودیعه نهادی)، به تعداد آنچه دانش تو بر آن احاطه دارد.
0
0