۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۷۰۲۲۴۱
یادداشت؛

ماجرای شعر خوانی دختران در صحن یک امامزاده!

ماجرای شعر خوانی دختران در صحن یک امامزاده!
پس از شعر خوانی دختران در صحن یک امامزاده، رسانه‌های بیگانه در شبکه های اجتماعی با اجرای یک عملیات فریب رسانه‌ای، تلاش کردند نگاه ها را به سمت اداره اوقاف معطوف کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، ماجرای شعر خوانی دختران دانش آموز در صحن یک امامزاده در استان اصفهان برای خیلی از مسئولان و دغدغه مندان فرهنگی کشور موجب تألم و نگرانی شد. من هم ناراحت و نگران شدم ولی نه برای خواندن شعر و پخش موسیقی در صحن یک امامزاده، بلکه برای پخش آهنگ خواننده هتاک و هنجار شکن (تتلو) و همخوانی دانش آموزان مدرسه با آن، زیر نظر مسئولان مدرسه، آن هم در جشن ایام الله دهه فجر.

پس از انتشار این ویدئو در فضای مجازی، رسانه‌های بیگانه همچون بی بی سی و صفحات جریان اپوزیسیون در شبکه های اجتماعی با اجرای یک عملیات فریب رسانه‌ای، تلاش کردند نگاه ها را به سمت اداره اوقاف معطوف کنند. متاسفانه تا کنون نیز همه انتقادات متوجه مسئولان اوقاف بوده و تنها واکنش‌ها از سوی مسئولان این سازمان صورت گرفته است، در حالی که مسئولیت اصلی این اتفاق متوجه آموزش و پرورش بوده و مسئولان این وزارتخانه باید پاسخگو باشند.

حقیقت این است که تلاش رسانه‌های معاند برای منحرف کردن افکار عمومی و همچنین افکار مسئولان ذیربط، طرحی مذبوحانه برای پنهان کردن شبکه فساد در آموزش و پرورش است.

چند سال پیش فیلم های همخوانی آهنگ های یککی دیگر از خوانندگان هتاک (ساسی) توسط دانش آموزان مدارس مختلف در سراسر کشور در فضای اینترنت منتشر شد. همه آن ویدئوها مربوط به مراسم جشن روز معلم در سالروز شهادت شهید مطهری در مدارس کشور بود.

همان زمان در یک یادداشت تحلیلی تاکید کردم این واقعه نمی تواند بدون هماهنگی، دستور و بخشنامه نانوشته مسئولان وقت وزارت آموزش و پرورش اتفاق بیفتد و این نشان دهنده نفوذ و حضور یک شبکه قدرتمند غیر اخلاقی در صف و ستاد آموزش و پرورش است که مبنای حیات آنها، حیا زدایی از دانش آموزان بویژه دختران، روش آنها ترویج موسیقی و اشعار غیر اخلاقی در میان دانش‌آموزان و نماد آنها نیز آهنگهای خوانندگان هتاکی چون ساسی و تتلو است.

انتشار این ویدئوی جدید از صحن امامزاده نشان داد این شبکه‌ی تربیت غیر اخلاقیِ دانش آموزان همچنان در بدنه آموزش و پرورش فعال است و گویا تغییر رئیس جمهوری و استقلال دولت انقلابی نیز مانع از فعالیت آنان نبوده است. آنچه مرا بیش از همه نگران می‌کند این است که انتشار اتفاقی این ویدئو، گویای داستان تنها یک مدرسه از صدها یا هزاران مدرسه ای باشد که یک بار دیگر به اسم جشن انقلابی با پخش آهنگ های تتلو مرزهای حیا را در دانش آموزان دریده باشند.

پرسش مهم من از رئیس جمهور انقلابی محترم این است که برای برچیدن این شبکه نفوذ فاسد در دولت چه کرده و چه خواهد کرد و تا چه مقدار زمان لازم دارد تا دیگر شاهد چنین صحنه هایی در آموزش و پرورش ایران اسلامی نباشیم؟ وزیر محترم آموزش و پرورش پاسخ دهند برای تغییر و اصلاح بدنه آن وزارتخانه که تربیت فرزندان و آینده سازان این کشور را به آنها سپرده ایم چه برنامه‌ای دارد؟ مجلس محترم انقلابی برای پاکسازی نهاد آینده سازی چون آموزش و پرورش از لوث وجود مدیران، مسئولان و معلمانی که با رانت شبکه فساد لانه کرده در دولت های هفتم هشتم دهم یازدهم و دوازدهم وارد آموزش و پرورش شده اند، چه طرح و نقشه ای دارد؟ نکند به خاطر ضعف ی محدودیت در قوانین اداری و استخدامی کشور، قرار است تربیت نونهالان و نسل های آینده ایران اسلامی را تا ۳۰ سال آتی به این شبکه فاسد بسپاریم؟!  

امیدوارم پخش این ویدئو موجب شود مسئولان انقلابی کشور، اصلاح دستگاه های دولتی به ویژه دستگاه های تربیتی و فرهنگی را جدی بگیرند و بدانند تغییر ریل و اصلاح جهت فرهنگی و تربیتی یا حتی سیاسی و اقتصادی کشور با تغییر یک نفر در راس یک وزارتخانه یا حتی چند معاون و مدیر کل اتفاق نمی افتد؛ بلکه باید تمام بدنه اصلاح شود.

پ. ن: نکته آخر به هیچ عنوان به معنی اخراج گسترده و اقدامی مشابه انقلاب فرهنگی سال ۵٧ نیست، بلکه توجه به این نکته است که کشور نباید به جهت محدودیت‌های قانونی، مجبور به تحمل نیروهای فاسد یا ناکارآمدی باشد که با رانت دولت‌های فاسد و ناکارآمد وارد سیستم شده و شبکه ای پیچیده از فسادهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را ایجاد کرده‌اند.

محمدحسین پیش‌آهنگ

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مومن
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹
احسنتم. عالی
0
0
ابو عوام راوی صادق
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷
البته دولت نهم را فراموش کرده است به نظر من این واقعه بهترین سوژه است برای سرکوب و تصفیه معلمین غیر خودی از آموزش وپرورش
0
0
سیدمحمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۴
متاسفانه دولتهای قبلی اصلا به مسئله فرهنگ وتربیت واخلاق ومعنویت توجهی نداشتند وشاید به جرأت بتوان گفت بزرگترین ضعف نظام نبود یک برنامه منسجم فرهنگی وتربیتی واخلاقی است
0
0
scheherazadequartet
Netherlands
۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
به گفته صادق صبا
شبکه سعودی ایران عنترنشنال، کنسرت دو ساعته ماه آبان گروه سهراب پورن آذری در برلین را به احترام ایام عزای شیعیان تقطیع شده پخش کرد
در مراسم شب یلدا، به علت تقارن با فاطمیه، تنها منتخبی از ساز و آواز ضبط شده پخش گردید و نیم ساعت رقص سحر محمدی با شلیته سانسورشد

https ://kayhan .london/fa/?p=261567

https ://www .youtube .com/watch?v=YxUDJLliY1I

https ://www .youtube .com/watch?v=0aOT8b7wFNc

https ://www .boulezsaal.de/en/event/sohrab-pournazeri-sahar-boroujerdi-68848
Sat, 30 October 2021, 19:00
Approximate running time: 1h 30m without intermission
Price: 45€
0
0