۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۷۰۲۵۷۲
معاون پژوهش جامعه‌الزهرا عنوان کرد؛

تدوین بیش از ۲۰ اثر در دستور کار دفتر تهیه و تدوین متون درسی جامعه الزهرا

تدوین بیش از ۲۰ اثر در دستور کار دفتر تهیه و تدوین متون درسی جامعه الزهرا
حقانی با باشاره به حضور بیش از ۳۰ بانوی طلبه در دوره‌های تدوینگر متون درسی گفت: تدوین بیش از ۲۰ اثر در دستور کار دفتر تهیه و تدوین متون درسی جامعه الزهرا قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، خانم ریحانه حقانی معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(س) در آیین رونمایی از متون درسی جامعه الزهرا(س) که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات مدیریت این مؤسسه علمی حوزوی به صورت پخش زنده از طریق حسینیه مجازی برگزار شد، با اشاره به این که شیعیان در طول تاریخ فراز و نشیب های بسیاری را طی کرده اند، اظهار کرد: روحانیون در طول این مدت نقش به سزایی در ترویج دین مبین اسلام داشتند تا این که حوزه های علمیه به دست آیت الله حائری یزدی دوباره احیاء می شود.

وی با اشاره به نقش آفرینی های متعدد طلاب علوم دینی در عرصه های مختلف گفت: نکته ای که وجود دارد نقش آفرینی هایی است که حوزه های علمیه دارد و نمود آن در انقلاب اسلامی بود.

حقانی با اشاره به وظایف حوزه های علمیه گفت: همه حوزه های علمیه موظف هستند که مطابق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی کارهای زیر بنایی و بنیادین را اتخاذ و با راهبری درست کارهای خود را به پیش ببرند.

معاون پژوهش جامعة الزهرا(س) اظهار داشت: درخواستی که رهبر انقلاب از ما داشتند این بود که در کتب درسی و نظام آموزش حوزه تغییر و تحولاتی صورت پذیرد که حوزه علمیه خواهران با تاسیس مرکز تدوین متون درسی وارد این عرصه شد و به منویات رهبری جامه عمل پوشاند.

حقانی در ادامه افزود: سعی ما این بود که آیین رونمایی به صورت گستره در برگزار شود و از منویات اندیشمندان و اساتید استفاده گردد اما به دلیل مسائل کرونایی در کشور این امر محقق نشد.

وی همچنین به تبدیل متون موجود به کتاب‌های درسی اشاره کرد و در ادامه اظهار داشت: در معاونت پژوهش، ظرفیت‌ها و نیروهای توانمند در عرصه تدوین متون درسی بررسی و شناسایی شدند که برای این کار، نگاه درون‌سازمانی و برون‌سازمانی داشتیم و دوره تربیت تدوینگر در دو سطح سه و چهار برگزار شد.

معاون پژوهش جامعه الزهرا(س) افزود: در دوره‌های تدوینگر متون درسی  ۱۹ طلبه سطح سه و ۱۲ نفر در سطح چهار شرکت کردند و نیروهای توانمندی تربیت شدند.

حقانی با اشاره به رونمایی از ۱۲ کتاب آموزشی و پژوهشی منتشر شده از سوی دفتر تدوین متون درسی جامعه الزهرا علیهاالسلام که در آبان سال ۱۳۹۸ رونمایی شد، عنوان کرد: در بین آثار رونمایی شده سابق و فعلی، دو اثر متناسب با مأموریت‌های خاص جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تألیف و به چاپ رسیدند، از جمله کتاب «زن در ادیان» که در دوره قبل رونمایی شد و در این مراسم هم کتاب «تاریخ و سیره حضرت زهرا(س)» رونمایی می‌شود.

وی اضافه کرد: در بحث تاریخ و سیره حضرت زهرا علیهاالسلام، بانوان طلبه از جزوات و کتاب‌های مکمل استفاده می‌کردند و هم اکنون کتاب «تاریخ و سیره حضرت زهرا(س)» اثر ممتاز و شایسته ای است که توسط محمد جواد یاوری سرتختی تألیف و سرکار خانم مریم مشایخی، دانش آموخته دوره تدوینگر متون درسی تدوین شده است.

معاون پژوهش جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه تألیف و تدوین بیش از ۲۰ اثر در دستور کار دفتر تهیه و تدوین متون درسی قرار گرفته است، گفت: تدوینگران بانو و دانش‌آموختگان دوره تدوین متون درسی به عنوان یکی از ظرفیت‌های معاونت پژوهش در این عرصه فعالیت می‌کنند و تدوین کار متون درسی را به عهده گرفتند که متناسب با شاخص‌ها و علم روز کار تدوین را با دقت و جدیت انجام می‌دهند.  

ارسال نظرات