۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۷۰۳۲۵۲
آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد؛

حل مشکلات، مهمترین وظیفه مسؤولان/ توسعه طلبی غرب، ریشه جنگ روسیه و اوکراین

حل مشکلات، مهمترین وظیفه مسؤولان/ توسعه طلبی غرب، ریشه جنگ روسیه و اوکراین
امام جمعه قم ریشه اصلی اتفاقات در اوکراین را توسعه طلبی دنیای غرب دانست و گفت: استکبار و ناتو می‌خواهند عرصه را بر روسیه تنگ کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله حسینی بوشهری امام جمعه شهر مقدس قم در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته که در مصلی قم برگزار شد با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن گفت: ما همچنان احساس می‌کنیم این انقلاب استمرار دارد.

وی افزود: امروز مردم در مشکل هستند، این‌گونه نیست که از مشکلات مردم بی‌خبر باشیم؛ چرا که مردم مشکل معیشتی و تنگنای زندگی دارند؛ اما یک جمله از مردم بپرسید آیا انقلاب را دوست دارید، من تردید ندارم که همه می‌گویند این انقلاب را دوست داریم.

امام جمعه قم با اشاره به انتظار مردم از مسؤولان برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی در جامعه، اظهار داشت: هنوز در گوشه و کنار شهر مردم مشکل اولیات زندگی را دارند، مردم را در ۲۲ بهمن در شرایط کرونا دیدید در همه جای کشور حضور پیدا کردند و گفتند ما با انقلاب قهر نیستیم، ما با مسؤولینی قهر هستیم که برای مردم کاری نمی‌کنند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: چه مجلس چه دستگاه قضا و چه دستگاه اجرایی باید تصمیمات مناسب برای مردم بگیرند، حساب دشمنان جداست از اول مارا تحریم کردند و این ملت با آن تحریم‌های آنها مقابله می‌کنند.

آیت الله حسینی بوشهری بها دادن به نسل جوان و حل مشکل بیکاری آن‌ها را از جمله اقدامات مهم مسؤولان دانست و اظهار داشت: مجلس مشغول تدوین بودجه است؛ چه راهکاری برای مسأله اشتغال، معیشت مردم و ... طراحی کرده‌اند تا وقتی خروجی را می‌بینند بگویند مسؤولان هوای ما را دارند؟

وی با اشاره به دغدغه رهبر انقلاب برای استفاده حداکثری از منابع خدادادی ادامه داد: به قدری ظرفیت در کشور وجود دارد و نباید وضعیت کشور ما به این شکل باشد؟

امام جمعه قم با اشاره به حوادث اوکراین و روسیه توضیح داد: ریشه حوادث اخیر باید بررسی شود که چرا روسیه فرمان حمله صادر کرد؟

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: ریشه‌های این حوادث در زمانی که شوروی سابق فروریخت، یکی از پیمانهایی که بسته شد، این بود که ناتو در این منطقه ورود نداشته باشد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به عدم باقی ماندن بر تعهد از سوی ناتو بیان داشت: انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها بر سر پیمان خودشان نماندند و تعدادی از کشورهای حوزه نفوذ شوروی سابق را وارد ناتو کردند و علیه روسیه شاخ و شانه کشیدند.

وی افزود: نوبت به اوکراین رسید و رییس جمهور اوکراین در دامن غرب قرار گرفت و بیخ گوش روسیه نیروهای ناتو و آمریکا هر روز علیه کشور روسیه گربه رقصانی می کنند.

امام جمعه قم با اشاره به تهدید روسیه علیه ناتو گفت: کشور روسیه به آنها اعلام کرد عقب نشینی کنید و به خانه هایتان برگردید و هر روز کشوری را وارد ناتو نکنید، آنان گفتند ما حاضر به عقب نشینی نیستیم.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: دو منطقه ای که اعلام جدایی از اوکراین کرده بودند، روسیه استقلال آنان را اعلام کرد که تیر اول روسیه بود. تیر دوم حمله ای است که روسیه انجام داده است.

آیت‌الله حسینی بوشهری ریشه اصلی این رویدادها را توسعه طلبی دنیای غرب دانست و توضیح داد: استکبار و ناتو که روزی گورباچوف را وادار به تسلیم کردند و شوروی تکه تکه شد، امروز هم می‌خواهند عرصه را بر روسیه تنگ کنند و روسیه به دنبال نشان دادن پایبندی خود به حفظ خط قرمز است.

وی افزود: موضع رسمی جمهوری اسلامی این است که ما به دنبال جنگ نیستیم که خون بیگناهان در آن ریخته شود. جنگ برای بشریت ارمغان خوبی نیست. ما هشت سال درگیر جنگ بودیم اما توسعه طلبی را هم محکوم می‌کنیم.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به بعثت پیامبر گرامی اسلام در عصر جاهلیت اولی ابراز داشت: برادر، خواهر و جوان مسلمان، ما امروز با جاهلیت مدرن روبرو هستیم که برای جوامع ضعیف نسخه می‌پیچند و آن را بر سایر جوامع تحمیل می‌کنند و اسمش را آزادی می‌گذارند که جوان ما جذب آن شعارها می‌شود و در دامن آنها می‌افتد.

وی افزود: امروز هم بعثت ادامه دارد و تا دامنه قیامت رسالت پیامبر ادامه دارد. امروز زن و مرد مسلمان و غیر مسلمان ما مخاطب پیام پیامبر و دعوت ایشان هستند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به روایتی از امام کاظم (ع) گفت: ایشان می‌فرماید حق را بگو هرچند به ظاهر به زیان تو باشد و از باطل پرهیز کن گرچه نجات تو در انجام باطل باشد ولی در واقع هلاکت تو در اقدام نسبت به باطل است.

وی افزود: کلام حضرت بسیار ساده است، می‌گوید تقوا را که پیشه کردید برای خدا موضع گرفته‌اید، گاهی ممکن است خانه نشین شوید یا از نظر مالی آبرویی و ... نابود شوید، هلاکت ظاهری در برابر نجات واقعی قابل قیاس نیست.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان تأثیر گذاری حالات روحی بر جسم انسان گفت: انسان‌های گناه‌کار در دادگاه وجدان خودشان محکوم می‌شوند.

وی ادامه داد: فردی که گران فروشی می‌کند یا در اموال مسلمانان دستبرد می‌زند و یا فردی که حرمت و کرامت انسان ها را رعایت نمی‌کند، کسی را بی جهت در نظر خود مورد تهمت قرار می‌دهد و یا هر گناهی مرتکب می‌شود تأثیر آن را در جسم خود مشاهده خواهد کرد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به نفوس مختلفی که در وجود هر انسانی یافت می‌شود، بیان کرد: ما نفسی به نام نفس اماره و نفس لوامه داریم، نفس لوامه نفسی است که مدام انسان را سرزنش می‌کند.

وی افزود: روح که بیمار شود، جسم بیمار می‌شود، منشأ بسیاری از بیماری ها گناه است که با عذاب وجدان بر جسم اثر گذاشته می‌شود و تنها اینگونه نیست که بسیاری از بیماری‌ها منشاء تغذیه‌ای داشته باشد.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات