۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۷۰۳۹۴۲

تخریب ویلاهای اشخاص حقیقی در حریم رودخانه کرج آغاز شد

تخریب ویلاهای اشخاص حقیقی در حریم رودخانه کرج آغاز شد
در ادامه آزادسازی سواحل، ویلای خصوصی که به صورت غیرمجاز در حریم رودخانه کرج قرار داشت، تخریب شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: از ۱۸ دستگاه حاکمیتی که در بستر و حریم رودخانه کرج اقدام به ساخت و ساز کرده بودند تا کنون ساختمان‌های متعلق به ۱۵ دستگاه تخریب شده.

او گفت: در فاز دوم، کار آزاد سازی حریم رودخانه کرج از ساختمان‌های متعلق به افراد حقیقی و حقوقی غیر حاکمیتی آغاز شده.

به گفته رئیس کل دادگستری استان البرز در مورد افراد حقیقی، ساختمان‌های متعلق به افرادی که در هنگام ساخت و ساز تخلفات متعددی داشته اند در اولویت تخریب قرار دارد.

۳۰ درصد از تصرفات حاشیه این رودخانه مربوط به نهادهای دولتی بود که تقریبا آزادسازی شده.

تاکنون ۲۲ ملک مربوط به اشخاص حقیقی که در بستر و حریم رودخانه کرج واقع شده بود، رفع تصرف شده که با این اقدام، عرصه‌ای به مساحت ۴۰ هزار و ۴۷ مترمربع معادل ۴هکتار آزادسازی شده.

ساخت ویلای مجلل مذکور به صورت غیرمجاز و به بهانه بازسازی ساختمان قدیمی مربوط به سال ۱۳۵۴، در اواخر سال ۱۳۹۳ شروع و در اوایل سال ۱۳۹۵ به اتمام رسید، بنای مجلل حاضر بدون هرگونه مجوز قانونی با تصرف بستر رودخانه و نیز اراضی ملی و در حریم شبکه انتقال برق و با مصالح روز ساخته شد.

ده روز پیش اجرای طرح احیا و بازسازی رودخانه کرج به مساحت هشت هکتار کلید خورد.

این طرح که شامل پیاده راه حاشیه‌ای رودخانه کرج، ایجاد پارک ساحلی، رفع تصرفات و آزادسازی حریم و بستر ساماندهی شده رودخانه کرج می‌شود  حدفاصل آبگیر بیلقان تا پل حامی را پوشش می‌دهد.

در روند اجرای دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر آزادسازی رودخانه‌ها و اراضی ملی، کار آزاد سازی بستر و حریم رودخانه کرج در جاده چالوس آغاز شد و در اولین اقدام ساختمان متعلق به قوه قضاییه تخریب شد.

ارسال نظرات