۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۷۰۵۰۴۳
امام جمعه چگنی:

فرهنگ پرداخت زکات در جامعه تقویت شود

فرهنگ پرداخت زکات در جامعه تقویت شود
لرستان - حجت الاسلام حافظی بر ضرورت تقویت فرهنگ پرداخت زکات تاکید کرد و گفت: در این راستا باید از ظرفیت های فرهنگی، رسانه ای و تبلیغی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام حافظی، امشب در جلسه شورای زکات شهرستان چگنی گفت: پرداخت زکات باعث از بین رفتن فقر خواهد شد.

امام جمعه چگنی با اشاره به اینکه در آیات قرآن کریم صراحتآ به پرداخت زکات سفارش شده است، افزود: لازمه زدودن فقر در بین مسلمانان بحث پرداخت زکات است که در این زمینه باید فرهنگ سازی شود.

وی در ادامه با تاکید بر اهتمام و تلاش بیشتر مسوولان شهرستان برای جمع آوری زکات عنوان کرد: مسوولان باید برای مردم روشنگری نمایند که زکات پرداختی آنها برای همان محل زندگی و سکونت خود هزینه می شود و این زکات برای پرداخت به شخص خاصی نیست.

حجت‌الاسلام حافظی پرداخت زکات را یکی از فریضه های الهی دانست و اظهار داشت: زکات همانند هرس کردن درخت می ماند که‌ با بریدن شاخه های اضافه به پر بار کردن آن کمک می کنیم.

وی بیان داشت: نهادینه سازی و ترویج فرهنگ پرداخت زکات برای رفع مشکلات جامعه به ویژه در مناطق محروم نقش آفرین است.

حجت الاسلام حافظی تصریح کرد: در زمینه تبیین و ترویج فرهنگ پرداخت زکات باید از ظرفیت رسانه، فضای مجازی مبلغان و نهادهای فرهنگی استفاده شود و در این زمینه نیازمند برنامه ریزی هستیم./۹۴۵۱/پ210/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات