۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۷۰۷۳۶۶
نماینده ولی فقیه در کاشان:

خدمات دهی مرکز خدمت حوزه‌ به طلاب و روحانیون قابل تقدیر است

خدمات دهی مرکز خدمت حوزه‌ به طلاب و روحانیون قابل تقدیر است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی خدمات دهی مرکز خدمت حوزه‌های علمیه به طلاب را قابل تقدیر دانست و افزود: خدمت به طلاب خدمت به سربازان امام زمان(عج) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی بعد از ظهر امروز در دیدار با معاونین مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر توجه جدی به معیشت طلاب، گفت: بسیاری از طلاب در شرایط سخت معیشتی قرار دارند.

وی خدمات دهی مرکز خدمت حوزه‌های علمیه کشور به طلاب و روحانیون را قابل تقدیر دانست و افزود: خدمت به طلاب و روحانیون، خدمت به سربازان امام زمان (عج) است.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین خدمت در مرکز خدمات را خدمت به عیال خاص امام عصر(عج) دانست و اظهار داشت: لباس طلبگی و روحانیت ویژه امام عصر(عج) است و باید مراقب بود اتصال ما به امام زمان(عج) کم رنگ نشود.

حجت الاسلام حسین جعفریانی معاون منابع انسانی و مالی مرکز خدمات حوزه علمیه کشور نیز با ارائه گزارشی از فعالیتی‌های انجام شده در مرکز خدمات، گفت: طلاب با وجود گذشته سه دهه فعالیت مرکز خدمات حوزه علمیه کشو هنوز از حداقل‌های حقوق شهروندی مصوب مجلس و دولت محروم هستند.

وی به تعداد جمعیت ۵۰۰ هزارنفری طلاب تحت پوشش مرکز خدمات حوزه علمیه کشور اشاره کرد و با تأکید بر اینکه طلاب در شرایط سخت معیشتی قراردارند، افزود: حق مسکن و مستمری خانواده روحانیون و طلاب فوت شده، پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی، بیمه تکمیلی و کمک هزینه حمایتی ازجمله خدماتی است که به طلاب ارائه می‌شود.

حجت الاسلام میثم یوسفی، مدیرکل مرکز خدمات حوزه علمیه منطقه کاشان نیز با اشاره به اینکه شهرستان کاشان با وجود اینکه مرکز استان نیست، اما مرکز خدمات حوزه علمیه کاشان مستقل است، گفت: مرکز خدمات حوزه علمیه کاشان مستقیما زیر نظر ستاد مرکز خدمات کل کشور فعالیت دارد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲ هزار و ۴۰۰ طلبه خانم و آقا در مدارس علمیه منطقه کاشان مشغول به تحصیل هستند، گفت: این تعداد طلبه در ۱۳ مدرسه علمیه برادران و ۶ مدرسه علمیه خواهران در منطقه کاشان مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه علمیه منطقه کاشان یادآور شد: طلاب مدارس علمیه کاشان، آران و بیدگل، قمصر، برزک، نطنز و نراق تحت پوشش مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کاشان قرار دارند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات